×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رونق برداشت و فروش گیاهان مرتعی چهارمحال بختیاری

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، بارش‌ها در استان چهارمحال بختیاری نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است که این امر سبب شد مراتع و کوهستان‌های این استان سرسبز تر و دارای پوشش گیاهی مطلوب‌تری نسبت به سال‌های گذشته باشند.

بارش‌های قابل توجه ماه‌های اخیر در این استان سبب رویش قابل توجه گیاهان مختلف به ویژه گیاهان خوراکی و دارویی در مراتع و کوهستان‌های چهارمحال و بختیاری شده است.بسیاری از گیاهان مرتعی این استان خوراکی و دارای خواص دارویی هستند که محلی‌ها با چیدن آنها و فروش در بازار شهرهای این استان برای خود کسب درآمد می‌کنند.

هم اکنون گیاهان مختلفی در این استان از جمله کنگر، کرفس کوهی، پر موسیر، کاردی، سریدنگ، تره کوهی، لیباس و قارچ کوهی در نقاط مختلف این استان در حال فروش است و بازار این بخش رونق گرفته است.

کرفس کوهی به عنوان پر طرفدارترین گیاه دارویی در این استان به شمار می‌رود که سرآمد این گیاهان است و هم اکنون با قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسد.در حال حاضر کرفس کوهی درجه یک با قیمت کیلویی ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. قارچ کوهی دیگر محصول برداشت شده از ارتفاعات استان است که این محصول نیز با قیمت بالای کیلویی ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

افزایش بارش‌ها در زمستان سال گذشته و بهار سال جاری موجب رشد قابل توجه گیاهان دارویی و خوراکی در مراتع و کوهستان‌های چهارمحال و بختیاری شده است یکی از فروشندگان گیاهان دارویی  اظهار داشت: افزایش بارش‌ها در زمستان سال گذشته و بهار سال جاری موجب رشد قابل توجه گیاهان دارویی و خوراکی در مراتع و کوهستان‌های چهارمحال و بختیاری شده است.کبیری بیان کرد: هم اکنون کیفیت گیاهان خوراکی برداشته شده از کوهستان و مراتع استان به علت وقوع بارش‌ها نسبت به سال‌های گذشته بالاتر است.

وی بیان کرد: در حال حاضر گران قیمت ترین گیاهان خوراکی و دارویی استان کرفس کوهی است که نسبت به کیفیت آن با قیمت کیلویی ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.این فروشنده گیاهان دارویی بیان کرد: کنگر جزو پر فروش ترین گیاهان خوراکی در این بخش است.وی ادامه داد: استقبال مردم از خرید گیاهان دارویی با توجه به کیفیت بالایی آن نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کسب و کار فروش گیاهان دارویی و خوراکی در این استان گسترش یافته است و برخی از مردم با بهره گیری از سایت‌های اینترنتی اقدام به فروش گیاهان دارویی و مرتعی استان کرده‌اند.برخی دیگر از مردم این گیاهان را پاک سازی و تمیز می‌کنند و پس از پختن به فروش می‌رسانند. در حال حاضر کنگر برداشت شده با قیمت کیلویی پنج هزار تومان و پخته شده آن با قیمت ۲۰ هزار تومان از طریق سایت‌های اینترنتی آگهی شده است.

پختن غذاهای محلی با بهره گیری از گیاهان دارویی

از طرفی تهیه و پخت غذاهایی محلی با آمدن گیاهان دارویی و خوراکی مرتع استان به بازار در استان چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گرفته است. آش مچه یکی از لذیذترین و پر طرفدارترین غذایی‌هایی است که پختن آن توسط بانوان این استان این روزها در خانه‌ها انجام می‌شود.

خورش کنگر از دیگر غذاهایی فصلی در این استان به شمار می‌رود که پختن آن توسط بانوان چهارمحالی مورد توجه قرار گرفته است. بانوان چهارمحالی این روزها همچنین در حال تهیه ترشی‌های مختلف با گیاهان دارویی از جمله ترشی کرفس هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.