×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مسابقه داستان نویسی در حوزه گیاهان دارویی برای دانش آموزان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نسرین زیلوئی مسئول حوزه باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی و طب ایرانی و کارشناس ارشد جامعه گیاه درمانی ایران درباره برگزاری این مسابقه گفت: دانش آموزان همواره در جشنواره دانش آموزی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی حضوری پررنگ و فعال داشتند.

وی گفت: بررسی تعداد و سطح علمی آثار ارسالی دانش آموزان به این جشنواره در سال‌های گذشته و مشاهده اشتیاق بالای دانش آموزان شرکت کننده به پژوهش در حوزه گیاهان دارویی ضرورت ایجاد یک پایگاه برای هدایت و حمایت پژوهش‌های دانش آموزی در حوزه گیاهان دارویی را نشان داد.

زیلوئی عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های ترویجی- آموزشی این باشگاه برگزاری مسابقه داستان کوتاه است که با دو محور معرفی یک گیاه دارویی در محل زادگاه دانش آموز یا والدین او و معرفی کاربرد یک گیاه دارویی در محل زادگاه دانش آموز یا والدین برگزار می‌شود. در فصل بهار با وجود تعطیلات نوروزی، دانش آموزان فرصت بیشتری دارند تا همراه والدین خود از زیبایی‌های طبیعت در زادگاه والدین یا خودشان بهره مند شوند.

وی ادامه داد: باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی نیز این فرصت را غنیمت شمرده و با هدف آشنایی دانش آموزان با گیاهان بومی مناطق مختلف و کاربردهای آنها در مناطق مختلف، اقدام به برگزاری مسابقه داستان کوتاه برای دانش آموزان در کلیه مقاطع تحصیلی کرده است.وی درباره شرایط حضور در این مسابقه گفت: شرکت در این مسابقه بسیار ساده است. والدین می‌توانند در بخشی از زمان تفریح در طبیعت، گیاهان دارویی بومی منطقه و خواص و کاربردهای آنها را به فرزندان خود معرفی کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.