×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید سالانه ۱۷ هزار تن برگ چای در شفت

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، «محمدرضا محسنی» در نشست کارگروه رفع موانع تولید شهرستان شفت با اشاره به اینکه جمعیت ۵۴ هزار و ۲۲۶ نفری شفت در دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب در قالب ۹۵ روستا زندگی می‌کنند اظهار کرد: بیش از ۴۳ هزار نفر از مردم این شهرستان در روستاها به کار و تلاش می‌پردازند و این یک ظرفیت محسوب می‌شود .
وی با بیان اینکه کشاورزی، صنعت و گردشگری از مهمترین توانمندی‌های این شهرستان هستند افزود: از ۱۴ هزار و ۳۳۰ هکتار اراضی شالی شفت سالانه ۴۵هزار تن برنج سفید استحصال می‌شود .
فرماندار شفت در ادامه با اشاره به اینکه شفت ۳۲ هزار هکتار پوشش جنگلی و ۵۲۰ هکتار توتستان دارد و این شهرستان با تولید ۹۰تن پیله تر رتبه دوم استان را دارد گفت: از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار باغ‌های چای شفت سالانه ۱۷ هزار تن برگ چای تولید می‌شود .
محسنی با بیان اینکه ۴۷ واحد مرغداری در شفت فعالیت و بالغ بر ۵هزار و ۸۵۰ تن گوشت سفید تولید می‌کنند افزود: ظرفیت تولید گوشت قرمز در این شهرستان به ۲هزار و ۱۱۰ تن می‌رسد .
نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه سالانه ۶ هزار و ۶۰۰ تن ماهیان گرمابی و ۱۰۰ تن ماهیان در سردابی در این شهرستان تولید می‌شود یادآور شد: توسعه کشاورزی این خطه نیازمند نگاهی یژه است .
وی با بیان اینکه شفت یکی از بکرترین طبیعت گیلان را دارا است افزود: ۳۲ هکتار جنگل، ۱۳ هزار هکتار مراتع، آبشارهای بسیار زیبا و وجود دو منطقه سیاحتی و زیارتی امامزاده ابرهیم و اسحاق(ع) سبب شده است تا سالانه هزاران گردشگر از نقاط مختلف این شهرستان بازدید کنند .
محسنی با اشاره به اینکه از ۳۶۰ واحد ابلاغ شده بوم گردی در شهرستان شفت تاکنون تقاضای ۲۲۶ واحد در گارگروه مرتبط تصویب شده و برای ۳۹ واحد نیز پروانه ساخت صادر شده است ادامه داد: از ۱۵ میلیارد تومان تقاضای تسهیلات واحدهای بوم گردی ۷۱۴ میلیون تومان در قالب ۵ پرونده به مرحله انعقاد قرار داد رسیده است .
فرماندار شفت در ادامه با بیان اینکه دو شهرک صنعتی خرفکل و خرطوم به ترتیب با وسعت ۴۶ و۲۰ هکتار در این شهرستان وجود دارد خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی خرطوم نیازمند زیرساخت‌های گاز و تلفن است و هم اکنون در بخش گیاهان کاشت گیاهان دارویی، فرآوری و بسته بندی آن سرمایه گذار متقاضی دارد .
وی با اشاره به اینکه از کل مجموع ۱۲۳ واحد صنعتی موجود در شهرستان ۶۶ واحد در داخل محدوده شهرک‌های صنعتی قرار دارند که ۳۵ واحد فعال، ۵ واحد نیمه فعال و ۱۶ واحد نیز غیر فعال هستند افزود: تعداد واحدهای خارج از محدوده شهرک صنعتی به ۵۷ می‌رسد که از این تعداد ۳۳ واحد فعال، ۸ واحد نیمه فعال و ۱۶ واحد غیر فعال هستند .
نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه از نیمه دوم سال ۹۶ تا دی ماه ۹۷ با پرداخت ۲۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در قالب ۴۸ طرح برای ۴۴۳ نفر شغل ایجاد شده است گفت: در سال گذشته ۲۰ میلیارد و در سال جاری بیش از ۱۳٫۵ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی شهرستان شفت در قالب طرح رونق تولید پرداخت شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.