×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انار برای چه کسانی مضر است؟!

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از بهداشت نیوز، انار از مهمترین میوه های فصل پاییز است که نام آن از کلمه ای یونانی به معنای سیب با هسته های زیاد گرفته شده است و این میوه خواص غذایی و دارویی فراوانی دارد.

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد:انار ترش طبعی سرد و خشک و انار شیرین مزاجی سرد و معتدل دارد و این میوه حاوی ویتامین هایی مانند A، E، C و اسید فولیک است.
وی با اشاره به اینکه انار آنتی اکسیدانی بسیار قوی است؛ اظهار داشت:طبق بررسی های انجام شده، خاصیت آنتی اکسیدانی انار ۳ برابر چای سبز است و آب انار از تجمع پلاکت ها در عروق خونی جلوگیری می کند.
این پژوهشگر عنوان کرد:مصرف انار سبب تصفیه خون و دفع سموم بدن می شود، همچنین این میوه با از بین بردن اسید های چرب نقش موثری در کاهش چربی های اطراف شکم دارد.
عظمایی با عنوان اینکه انار تاثیر بسزایی در کاهش فشار و قند خون دارد؛ یادآور شد:مصرف این میوه برای افرادی که دچار خارش بدن هستند و طبع گرمی دارند توصیه می شود، همچنین رب انار خاصیت چاق کنندگی دارد بنابراین مصرف آن برای افراد لاغر مفید است.
فواید و مضرات خوردن انار

وی ابراز کرد:مصرف انار در دوران بارداری موجب زیبایی چهره نوزاد می شود و مصرف رب انار نیز از ویار حاملگی جلوگیری می کند. استفاده از آب انار در زمان بارداری مانع از آسیب رسیدن به مغز جنین می شود.
این پژوهشگر توصیه کرد:مصرف انار همراه با گلپر از ایجاد دل درد جلوگیری می کند و از طرفی سبب جذب بهتر آن می شود. بهترین زمان مصرف این میوه صبح ناشتا همراه با مقداری گلپر است.
وی همچنین تصریح کرد:آب انار حاوی ترکیباتی مانند کلاژن و الاستین است بنابراین مصرف آن نقش چشمگیری در از بین بردن ترک های پوستی دارد و سبب حفظ جوانی و شادابی پوست می شود.
وی عنوان کرد:مبتلایان به زخم معده باید از مصرف انار ترش اجتناب کنند زیرا استفاده از این میوه سبب تشدید زخم معده می شود. همچنین استفاده از انار شیرین در افراد سردمزاج توصیه می شود همچنین این افراد باید پس از خوردن این میوه مقداری نبات و زنجبیل مصرف کند.
گفتنی است؛ مصرف بیش از حد انار و رب انار سبب یبوست می شود بنابراین مصرف انار همراه با هسته های آن در مبتلایان به اسهال مفید است همچنین زیاده روی در مصرف انار ترش سبب کاهش هورمون های مردانه می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.