×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اهمیت اجرای طرح همیاران طبیعت

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی  به نقل از اداره کل منابع طبیعی استان زنجان، وحید جعفریان با اشاره به اهمیت اجرای طرح همیاران طبیعت گفت: طرح همیارن طبیعت که یکی از فعالیتهای رسمی دفتر آموزش است نیازمند یک ارتباط مستمر، پویا و رو به رشد است لذا در این راستا ارتباطاتی با بخش های دانش آموزی ، نهضت ملی سبز و استفاده از ظرفیت های غیر دولتی مثل تعاونی های فراگیر صورت گرفته است.

مدیر کل ترویج و مشارکتهای مردمی سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد: دفتر آموزش و ترویج در پی استفاده از ظرفیت های  تصمیم گیری در قالب اتاق فکر است.

جعفریان با اشاره به اهمیت اجرای طرح همیاران طبیعت ابراز کرد: طرح همیارن طبیعت که یکی از فعالیت های رسمی دفتر آموزش است نیازمند یک ارتباط مستمر، پویا و رو به رشد است لذا در این راستا ارتباطاتی با بخش های دانش آموزی ، نهضت ملی سبز و استفاده از ظرفیت های غیر دولتی مثل تعاونی های فراگیر صورت گرفته است.

وی با عنوان «دفتر از استان ها انتظار دارد با ابتکارات خود بحث همیاران طبیعت را به یک نهضت تبدیل کنند تا عملکرد خود را به گوش مخاطبین برسانند»، تصریح کرد: البته دفتر آموزش و ترویج برنامه ریزی لازم برای ۱۵ دوره مختلف برای این منظور انجام داده است.

مدیر کل ترویج و مشارکتهای مردمی سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور  با بیان این که تشکیل اتاق فکر با دبیری دفتر آموزش و ترویج و با همکاری شورا صورت می گیرد، تصریح کرد: بخشی از این وظایف به جمع آوری نظرات و ابتکارات استانی مربوط می شود که مستقیما به سازمان گزارش می‌گردد.

جعفریان با بیان اینکه دفتر در این راستا از ظرفیت نخبگان شرکت های دانش محوری که با سر فصل موضوعات توسعه، برنامه ریزی و تحلیل اجتماعی و اقتصادی در حال فعالیت می باشند استفاده می‌کند، اعلام کرد: دو موضع مشارکت و آموزش از زیر ساخت های ترویج هستند که لازم است با حضور کارشناسان متخصص هم در امور ترویج و هم در طرحهای محوری تقویت گردد.وی به برنامه های همکاری دفتر ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور در اجرای تک تک پروژه های بین المللی نظیر ترسیب کربن، و ترویج اشاره کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه کاردر حوزه های منابع طبیعی بدون مردم امکان ندارد و اگر هم اتفاق بیافتد پایدار و بادوام نخواهد بود، ابراز کرد: درگذشته دست اندرکاران منابع طبیعی نگاه فنی به موضوع حفظ و حراست از عرصه ها داشتند که خوشبختانه در سالهای اخیر سازمان جنگل ها پیگیر همراهی مردم با اجرای پروژه های منابع طبیعی است.

وی با اشاره به نگاه مثبت این اداره کل به آموزش و ترویج هم گفت: همیشه اداره کل نگاه ویژه ای به اداره ترویج داشته و تلاش کرده که تخصیص اداره ترویج ۱۰۰ درصد باشد.

جعفریان ضمن تاکید بر لزوم بهره مندی از فرصت ها برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی به برگزاری چندین نشست در حوزه های مختلف با همیاران طبیعت و اهمیت و نقش موثر سفیران انفال اشاره کرد و گفت: نهالستان زنجان با توجه به مساحت، موقعیت و سالن آموزش بهره برداران ارس و بخش تولید گیاهان دارویی به ویژه گل‌محمدی برای توانمند سازی جوامع محلی ظرفیت بسیار مطلوبی دارد که این مهم زمینه را برای تبدیل زنجان به مرکز آموزش منطقه شمال غرب کشور فراهم می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.