×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه کشت گیاهان دارویی در زنجان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ، خلیل آقاجان لو در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: ۱۲ نوع گیاه دارویی که اسانس خوب و صرفه اقتصادی دارند در استان زنجان از طریق مرکز تحقیقات مطالعه شده است که از این تعداد گل محمدی و آویشن کاربرد دارویی بسیار خوبی دارند.وی اظهار کرد: در نهالستان کو شکن زنجان ۲۰۰ مترمربع گل محمدی تکثیر و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان بابیان اینکه استان زنجان زیرساخت و پتانسیل‌های خوبی برای کشت گیاهان دارویی دارد، گفت: اداره منابع طبیعی به افرادی که متقاضی کشت گیاهان دارویی هستند تسهیلات پرداخت می‌کند و تنها هدف سازمان توسعه کشت گیاهان دارویی در استان زنجان است.

آقاجان لو تأکید کرد: مهم‌ترین نوع گیاهان دارویی استان زنجان، گل محمدی، آویشن و زالزالک است و در دو سال اخیر ورود بخش خصوصی به توسعه و کشت گیاهان دارویی بسیار خوب بوده و نسبت به مطالعه تکثیر گل نرگس که گیاه زینتی است برنامه ریزی لازم را داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: سازمان منابع طبیعی برای افرادی که متقاضی کشت گیاهان دارویی هستند آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد.آقاجان لو بر اقتصادی کردن طرح‌های مرتع‌داری تأکید کرد و افزود: در سال گذشته گل محمدی در استان زنجان تکثیر و در اختیار متقاضیان قرار داده شد و این برنامه در سال آینده هم اجرا می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.