×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ترغیب وزارت بهداشت بر تولید گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر سید محمد هادی ایازی در اولین پویش ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی با اشاره به سفر هفته گذشته خود به استان کرمان، گفت: در استان کرمان بسیاری از مزارع پسته به دلیل محدودیت آب، به کاشت زعفران روی آورده بودند.

وی تصریح کرد: در ایران ۸ هزار نوع گیاه دارویی وجود دارد اما بخش عمده ای از ۱۶۰ کارخانه تولید داروهای گیاهی، اسانس و مواد اولیه خود را از خارج از کشور وارد می کنند در حالیکه امکان تولید مواد اولیه این داروها و صادرات بیشتر محصولات در کشور وجود دارد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: رییس جمهور ابلاغ کرد که استانداران باید هر سال یکبار مجمع سلامت استانی را برگزار کنند و روسای دانشگاه های علوم پزشکی و مسئولان جهاد کشاورزی استانها باید هر سال گزارش خود را ارائه دهند اما یکی از مسائلی که می تواند در مجمع های استانی سلامت مورد توجه قرار بگیرد، تولید گیاهان دارویی در کشور است.

ایازی ضمن تاکید بر اهمیت نقش حمایت از تولید کنندگان گیاهان دارویی، خاطرنشان کرد: این حمایت باید بگونه ای باشد تا تولید کنندگان دغدغه ای بابت دستگاه های اجرایی و دولتی نداشته باشند.

وی افزود: در وزارت بهداشت نیز حمایت از تولید کنندگان گیاهان دارویی و داروهای گیاهی به طور جدی دنبال می شود و وزیر بهداشت نیز در این زمینه تاکیدات زیادی دارد و دستورات جدی به سازمان غذا و دارو برای حمایت از تولید کنندگان داده است.

در پایان این پویش، از پزشکان طب ایرانی برتر، تولید و صادر کنندگان گیاهان دارویی و عطاران برتر تجلیل و حدیث فولادوند هنرمند سینما و تئاتر کشورمان به عنوان اولین سفیر پویش ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی انتخاب شد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.