×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایران صاحب ۱۵۰ تعاونی بهره برداری از گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  خبرنگار مهر، فریبرز غیبی در گردهمایی تبیین سیاست های اجرایی حفاظت، احیا، توسعه، بهره برداری و صادرات جنگلی و مرتعی و همچنین گیاهان دارویی که صبح چهارشنبه در مرکز جوانشیر کرج برگزار شد، با بیان اینکه سال گذشته در شورای معاونین سازمان تشکیل دفتر گیاهان دارویی به تصویب رسید، اظهار کرد: برای سال ۹۷ حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای گیاهان دارویی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شرایط خوبی را در حوزه منابع طبیعی به واسطه تغییر اقلیم شاهد نیستیم، افزود: تنش خشکسالی پدیده حائز اهمیتی است که در ایران به چشم می خورد از طرفی جابجایی جنگل با مرتع از دیگر مسائل ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال کشور با تشریح قدمت و تاریخچه مصرف گیاهان دارویی در ایران، تصریح کرد: ایرانیان پیش از اسلام نیز با گیاهان دارویی عجین بودند و مصرف این دسته از گیاهان از گذشته تا کنون از اهمیت بالایی بین مردم برخوردار بوده است.

غیبی با اعلام اینکه ۱۵۰ تعاونی بهره برداری از گیاهان دارویی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: توسعه گیاهان دارویی در اراضی مستثنیات، مورد توجه سازمان جنگل ها قرار گرفته که طرح در جهت توسعه پوشش گیاهان دارویی محسوب می شود.

وی گفت: می توان نیمی از اراضی کشور که دیم هستند را به گیاهان دارویی اختصاص داد، اجرای این طرح در مناطق دارای پتانسیل و استعداد، امکان پذیر خواهد بود، بدون شک بدین ترتیب بخش قابل توجهی از اراضی تخریب شده نیز احیا خواهند شد.

رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال کشور  با ابراز گلایه مندی به موجب عدم توجه کافی به گیاهان دارویی، خاطرنشان کرد: همه ساله بیش از ۲۰ میلیون تن از منابع و عرصه های طبیعی توسط مردم برداشت و گاه به فروش می شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ گونه گیاه دارویی در عرصه های طبیعی کشور وجود دارد و درصدد اجرای احیا و کاشت گیاهان دارویی در حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از عرصه های کشور هستیم، گفت: ۵۰ گونه گیاهان دارویی در کشور مدیریت شده تا توسط جوامع محلی کاشت شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.