×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اشتغالزایی در زمینه گیاهان دارویی در بروجرد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان داوریی شهرستان بروجرد پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی در بحث کشت گیاهان دارویی دارد و وجود آب و هوای مناسب سبب شده تا انواعی از گیاهان دارویی در این شهرستان کشت شود.

بیش از۱۵۰ گونه گیاهان دارویی در شهرستان بروجرد وجود دارد که فرصت و ظرفیتی مناسب برای توسعه و کشت گیاهان دارویی و ایجاد اشتغال است و اجرای این برنامه می تواند راهی موثر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

گیاهان دارویی

کشت گیاهان دارویی با توجه به این که نیاز به آب کمتری دارند و سود دهی بالایی دارد می تواند فرصتی برای جویندگان کار باشد و با توسعه کشت گیاهان دارویی جوانان زیادی مشغول به کار می شوند.

“میثم شجاعی جوان ۳۰ ساله بروجردی دارای مدرک تحصیلی لیسانس که با کشت و بسته بندی انواع گیاهان دارویی و عرقیجات گیاهی موفق شده اشتغالزایی را برای ۱۲۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کند و هر ماه بیش از پنج تُن محصولات گیاهی را بسته بندی نماید.

گیاهان دارویی

شجاعی در این راستا گفت: از سال ۹۴ تصمیم گرفتم در حوزه کشت گیاهان دارویی وارد عرصه شوم که در این راستا مشاوره هایی را انجام دادم و کار را آغاز کردیم و زمین لازم در اختیار داشتیم که انواعی از گیاهان دارویی مانند رزماری، مریم گلی، گل همیشه بهار، زعفران، گل گندم، کاسنی، بابونه و چند گیاه دیگر را در زمین کشت کردیم.

به گفته وی بعد از مدتی یک شرکت را راه اندازی کردیم که در این شرکت بسته بندی انواع گیاهان دارویی، چیپس میوه خشک، بسته بندی بذر، انواع عرقیجات گیاهی، بسته بندی سبزیجات خشک  و زعفران را انجام می دهیم.

این کارآفرین بروجردی افزود: با کشت و بسته بندی گیاهان دارویی ۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال برای افراد جویای کار در سطح شهرستان بروجرد فراهم شده و هر ماه حدود پنج تُن محصول در این شرکت بسته بندی می شود.

شجاعی اظهار داشت: این اقدام با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون تومان آغاز شده و در این راستا ۱۰۰ میلیون تومان هم تسهیلات دریافت کرده ایم و با توجه به ظرفیت بالای شهرستان بروجرد در کشت گیاهان دارویی، می توان توسعه بیشتری در این راستا انجام داد.

وی بیان کرد: بروجرد می تواند قطب تولید گیاهان دارویی در استان باشد چرا که پتانسیل بالایی در این زمینه دارد و در سال گذشته ۱٫۵ تن محصولات گیاهی را از زمین ها برداشت کرده ایم.

مزرعه گیاهان دارویی اشتغال

مزرعه گیاهان دارویی اشتغال

این کارآفرین بروجردی مهمترین مشکل را فروش محصولات عنوان کرد و افزود: به نظر می رسد مسئولین باید زمینه لازم را برای فروش این محصولات بسته بندی شده فراهم کنند تا روز به روز شاهد رونق و اشتغال در این زمینه باشیم چرا که گاهی سنگ اندازی های صورت می گیرد و باعث می شود محصول تولیدی دیرتر به فروش برسد.

به گفته وی در جای جای این شهر ظرفیت هایی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها علاوه بر تولید، برای ایجاد اشتغال هم گام برداشت که می طلبد مسئولین برای هموار کردن شرایط اقدام کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.