×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اولین نشست راه اندازی موزه گیاهان دارویی و سلامتکده طب سنتی در سعدآباد برگزار شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از وبسایت انجمن تحقیقات طب سنتی ایران، اولین نشست درخصوص برنامه ریزی راه اندازی موزه گیاهان دارویی سعدآباد و سلامتکده طب سنتی در دفتر مدیریت مجموعه با حضور استادان برجسته طب سنتی  و گیاهان دارویی  برپا شد.

پناهی رئیس سلامتکده طب سنتی حکیم ابن سینا و معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، خدادوست  معاون طب سنتی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، حجت  مدیر سرمایه گذاری بخش خصوصی ، رضایی رئیس انجمن گیاهان دارویی ایران، یوسفی  مدیر کل توسعه سلامت طب سنتی معاونت وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی و  شی یو لی عضو کنسرسیوم سرمایه گذاری و مدیر بخش انرژی های نو  از چین در این نشست حضور داشتند.

بنا بر این گزارش ،در این جلسه پیرامون مسایل مختلف از قبیل تشکیل کار گروه تخصصی و کمیته برای تصمیم گیری نهایی در خصوص نحوه شروع کار و تهیه پورپوزال راه اندازی این موزه و سلامتکده  صحبت شد و با توجه به موقعیت خاص محیطی ۱۱۰ هکتاری کاخ سعدآباد و وجود گونه های گیاهی نادر در این منطقه پیشنهاد گردید تا برای ارتقای بیشتر دانش سنتی ایران با عنوان طب سنتی ایرانی، مرکزی برای توسعه گردشگری در این مجموعه  ایجاد شود.

همچنین بازدید از بخشی از مراکز و امکانات موجود در مجموعه  توسط اعضا صورت پذیرفت و در نهایت  ظرفیتهای  کاشت گیاهان دارویی سعدآباد  مورد توافق هایی  طرفین  قرار گرفت. گفتنی است در این نشست مقرر شد تا در جلسات بعدی نسبت به زمان بندی اجرای موضوع تفاهم نامه گیاهان دارویی سعدآباد و سلامتکده طب سنتی اقدام اولیه انجام شود.