×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح نخستین سلامتکده طب سنتی اصفهان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، این مرکز با یکهزار و یکصد متر مربع زیربنا به عنوان یکی از بزرگترین سلامتکده های طب سنتی کشور به ارایه خدمات درمانی، تشخیصی، مشاوره ای و آموزشی توسط متخصصان طب سنتی می پردازد.

سلامتکده طب سنتی اصفهان با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال و با کمک خیران در محله رهنان اصفهان احداث شده است.

مسئول سلامتکده طب سنتی اصفهان در مراسم افتتاح سلامتکده طب سنتی اظهار داشت: این مرکز با توجه به ظرفیت های موجود در اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی در زمینه طب سنتی و همچنین رفع نیاز مردم در این زمینه راه اندازی شد.

غلامرضا عسکری با تاکید بر اینکه رویکرد این مرکز بیشتر درمان محور است، افزود: اگر بیماری متقاضی استفاده از طب سنتی برای درمان خود باشد به این مرکز ارجاع می شود تا زیر نظر متخصصان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این مرکز با توجه به ظرفیت های موجود در رهنان و برخی داروخانه های داروهای گیاهی در این منطقه ایجاد شد، اظهار امیدواری کرد که راه اندازی سلامتکده طب سنتی در اصفهان به رفع نیازهای موجود در بخش سلامت بر پایه و اصول علمی و تخصصی کمک بسیاری کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه طب سنتی، فرصتی برای نظام سلامت است، خاطرنشان کرد: این بحث دارای قدمت چند هزار ساله در کشورمان است و در سال های اخیر با ورود به دانشگاه های علوم پزشکی در مسیر علمی و توسعه قرار گرفت.

عسکری با اشاره به اینکه دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای گروه طب سنتی و اعضای هیات علمی فعال در این زمینه است، اضافه کرد: اسناد و دانش قدیمی از طب سنتی ایران وجود دارد که می توان آن را در کنار علوم و فناوری های نوین پزشکی به کار گرفت و مسائلی مانند تنوع و وفور گیاهان دارویی در کشور به ارتقا و غنای آن کمک زیادی می کند.

طب سنتی شامل جنبه‌های پزشکی در دانش سنتی است که در جوامع گوناگون و در نسل‌های مختلف پیش از دوران پزشکی مدرن شکل گرفته‌ است. طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی (WHO)، طب سنتی مجموعه‌ای است از دانسته‌ها، مهارت‌ها و اعمال که بر پایهٔ نظریه‌ها، باورها و تجربه‌های بومی فرهنگ‌های مختلف می باشد و در بهداشت، پیشگیری، تشخیص، بهبود و مداوای بیماری‌های جسمی و ذهنی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.