×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح سلامتکده طب سنتی در غرب تهران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، همزمان با فرا رسیدن سالروز میلاد امام رضا(ع)، آیین افتتاح رسمی سلامتکده طب سنتی پونک با حضور پزشکان و اساتید برجسته طب سنتی، در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) افتتاح شد.

حکیم حسین خیراندیش که به پدر طب سنتی ایران معروف است، در آیین افتتاح این مراسم گفت: با وجود پیشرفت‌های فراوان رشته‌های مختلف پزشکی همچنان طب سنتی برای پیشگیری از بیماری‌ها و درمان نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای دارد.

وی افزود: در کشور تلاش‌های زیادی برای نهادینه‌ سازی طب سنتی صورت گرفته است حتی در سال‌های گذشته آیین‌نامه‌های آن به صورت قانونی تصویب شده، اما دولت ریالی در این مسیر کمک نکرده است.

وی گفت: هزاران مقاله و صدها کتاب از اساتید برجسته این حوزه تدوین شده است که مطالعه آن برای مردم و به‌ویژه دانشجویان پزشکی که علاقه‌مند به فعالیت در طب سنتی هستند، بسیار راهگشاست.

خیراندیش ابراز امیدواری کرد: با مستقر شدن دولت جدید فضا برای گسترش طب سنتی و حمایت از آن به منظور پیشگیری و درمان بیماری‌ها در جامعه به معنای واقعی کلمه هموار شود.

وی گفت: در سلامتکده طب سنتی پونک ۱۵ پزشک که بخشی از آن‌ها دکتری پزشکی را تمام کرده و در طب سنتی متخصص شده‌اند و همچنین بخش دیگر پزشکان مجرب ۲۰ ساله در این حوزه هستند که مشغول به کار خواهند شد.

وی تصریح کرد: هموطنان برای استفاده از خدمات این سلامتکده می‌توانند به سایت بقراط مراجعه و مشخصات خود را وارد کنند تا با آن‌ها برای زمان معاینه تماس گرفته شود.

دبیر هیأت‌امناء و مدیر آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) نیز در این مراسم گفت: سلامتکده پونک از دانشگاه علوم پزشکی ایران مجوز فعالیت دریافت کرده است و در این سلامتکده همه گرایش‌های مرتبط با حوزه طب سنتی برای آقایان و خانم‌ها، خدمات ارائه خواهد داد.

مهدی مزینانی گفت: قصد داریم آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) را به قلب تپنده و قطب فرهنگی اجتماعی تهران تبدیل کنیم.

مزینانی با اشاره به انواع خدمات این آستان خاطرنشان ساخت: در این آستان مقدس، علاوه بر سلامتکده پونک که از آن می‌توان به عنوان مجهز ترین درمانگاه طب سنتی کشور نام برد، خدمات دیگری از جمله باشگاه فرهنگی ورزشی، مرکز مشاوره، مرکز فیزیوتراپی، فروشگاه گیاهان دارویی و بخش‌های دیگر مشغول فعالیت است که توانسته مورد توجه مردم عزیز قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اهمیت دعا و مناجات در بهبود بیماری‌ها و ارتقای روحیه بیماران و همراهانشان، تصریح کرد: ما به دنبال پیوند معنویت و سلامت در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) هستیم و اعتقاد داریم که فعالیت این بخش‌ها به‌ویژه سلامتکده پونک در جوار این محیط معنوی، آثار و برکات زیادی در مراجعین به دنبال دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.