×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سیر کلسترول خون را کاهش می دهد

سیر توانایی‌های جالبی در تامین سلامتی ما دارد. علاوه بر مصرف خوراکی، امروزه سیر در صنایع دارویی نیز جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. از ۳۰۰۰ سال پیش تاکنون مصرف دارویی داشته است ، طبق گزارشی در یکی از روزنامه های انجمن پزشکی امریکا، نقش درمانی سیر در تقریباً ۱۰۰۰ تحقیق توصیف و تشریح شده است. سیر بهترین گیاه برای کاهش چربی و کلسترول و تری‌گلیسرید سیراست. سیر، قوی‌ترین گیاه در کاهش چربی خون به شمار می‌رود.

سیر

سیر

دکتر محمدحسین صالحی سورمقی، متخصص فارماکوگنوزی و استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کلسترول نوعی چربی است که توسط کبد تولید می‌شود. اگرچه برای کارکرد طبیعی بدن لازم است اما داشتن سطح بالایی از کلسترول بد واقعاً می‌تواند مضر باشد و منجر به عوارض زیادی شود. عوامل متعددی در بروز کلسترول بالا دخیل هستند از نوع رژیم غذایی گرفته تا اضافه وزن، سن، جنس و سبک زندگی بدون فعالیت و همچنین استعمال دخانیات و ابتلا به برخی بیماری‌های زمینه‌ای و سابقه خانوادگی. نخستین گام در کاهش چربی و کلسترول خون، رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش است.

استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: به همین دلیل بیش از صد صنعت داروسازی در دنیا محصولات دارویی متعددی از سیر مانند قرص و کپسول برای این منظور تهیه کرده‌اند . اگر فردی چربی و کلسترول بالایی دارد، باید از داروهای شیمیایی کاهش‌دهنده چربی خون استفاده کند چراکه مصرف سیر، تقریباً ۴۰ تا ۵۰ واحد کلسترول را کاهش می‌دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.