×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بوی بد دهان را با جویدن صمغ گیاه کُندُر Bowsellia serrata درمان کنید

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، ترشحات پشت حلق، مشکلات دهان و دندان و مشکلات معده از علل بروز بوی دهان است که جویدن کندر به رفع بوی بد دهان کمک می‌کند؛ همچنین تقویت مغز با روغن مالی پشت گوش‌ها و مصرف شیر بادام موجب کاهش ترشحات پشت حلق می‌شود.

دکتر غلامرضا کردافشاری، متخصص طب سنتی با بیان این مطالب گفت: بوی بد دهان ممکن است بسیاری‌ را آزار دهد و ممکن است خیلی از افراد به زبان نیاورند ولی مشکل بزرگی است که باید جلوی آن گرفته شود. وی افزود: از دیدگاه طب جدید مهم‌ترین علل بوی بد دهان، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، پوسیدگی و بیماری‌های دهان و دندان، عفونت لثه دندان‌ها و ریفلاکس یا بازگشت اسید معده به مری است.

این متخصص با بیان این‌که رعایت بهداشت دهان و دندان و رعایت اصول صحت دندان‌ها خود از بوی بد دهان پیشگیری می‌کند، گفت: مسواک زدن مرتب و منظم و استفاده از برخی گیاهان دارویی به جای خمیر دندان، از راه‌های حفظ سلامت دهان و دندان است. وی افزود: بعد از عفونت‌های دهان، لثه و دندان‌ها، بیماری‌های گوارشی بیشترین علت بوی بد دهان را به خود اختصاص می‌دهند.

کردافشاری ادامه داد: ریفلاکس برگشت غذا از معده به مری، سوزش سر دل، ترش کردن، آروغ زدن و مشکلات دیگری که در معده وجود دارد و بعد بیماری‌های تنفسی و مشکلات تنفسی از علت‌های ویژه آن است. وی با بیان این‌که عفونت‌هایی که در ریه وجود دارد یا وجود ترشحات پشت حلقی خود از علل بوی دهان محسوب می‌شود، افزود: مصرف کُندر و جویدن آن مانند آدامس به تقویت دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند، همچنین موجب کاهش ترشحات پشت حلق و تقویت معده می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.