×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیشنهاد ستاری برای تأسیس پژوهشکده گیاهان دارویی لرستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از شبستان، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان ۲۹ اردیبهشت ماه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اظهار کرد: استان لرستان در حوزه کشاورزی و گیاهان دارویی دارای ظرفیت های گسترده ای است.

وی افزود: مرکز پژوهش در حوزه کشاورزی و گیاهان داوریی در استان لرستان مورد حمایت جدی قرار خواهد گرفت.

ستاری با اشاره به طرح های تحقیقاتی در بخش گیاهان دارویی در استان، اظهار داشت: در صورتی طرح های این مرکز قابل ارزیابی و جوابگو باشد، امکان سرمایه گذاری و کمک به تجهیزات گیاهان دارویی وجود دارد.

رییس بنیاد ملی نخبگان، خاطرنشان کرد: جهت موفقیت مرکز تحقیقات گیاهان دارویی لرستان، باید این مرکز در ارتباط با ستاد گیاهان دارویی کشور باشد.

وی بیان کرد: ارتباط مرکز تحقیقات کشور با شرکت های دانش بنیان باید یک رابطه برد برد باشد.

ستاری در ادامه بر فعالیت های دانش و توانمندی فکری در کنار تجاری سازی تاکید کرد: این مهم با مشارکت گسترده دانشگاهیان و اساتید دانشگاه ها محقق می شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور، با بیان اینکه امروز تنها ۲۰ درصد اساتید و هیئت علمی دانشگاه توانایی تاسیس شرکت و تجاری سازی دارند، بیان کرد: چنانچه استادی بتواند در یک یا چند ۵۰ مجله برتر دنیا مقاله ارائه دهد حمایت شده و مرکزی نیز برای این افراد راه اندزای خواد شد.

ستاری با تاکید بر ظرفیت شرکت های دانش بنیان در جذب دانشجویان، افزود: باید شرایطی فراهم شود که حداقل چند سال فارغ التحصیلان دانشگاه ها در شرکت های دانش بنیان مشغول فعالیت شوند.

وی در ادامه از حمایت از فروش محصولات دانش بنیان خبرداد و خاطرنشان کرد: آمادگی داریم هرچقدر شرکتهای دانش بنیان دانشگاهها بتوانند تکنولوژی خود را به فروش برسانند، درصدی از میزان فروش به دانشگاه ها اختصاص می یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.