×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معرفی آدامس زنجبیل به عنوان شکل دارویی جدید

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، رئیس دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این طرح پژوهشی با تلاش فرناز رستمی به راهنمایی ابوالفضل اصلانی و علیرضا قنادی به شماره طرح تحقیقاتی ۳۹۴۱۴۳ به ثبت رسیده است.
آقای مینائیان زنجبیل را در درمان مشکلات گوارشی و بیماری حرکتی موثر دانست و افزود : این گیاه دارویی بعنوان داروی ضد تهوع و استفراغ پس از جراحی و در طول حاملگی کاربرد دارد.
وی گفت : در این تحقیق ابتدا پودر ریزوم های خشک زنجبیل به روش پرکولاسیون و حلال هیدروالکلی ۷۰ درصد عصاره گیری و ترکیبات فنولی تام بر اساس گالیک اسید و تانیک اسید استاندارد و با معرف فولین سیوکالتو اندازه گیری و فرمولاسیون هایی با نسبت پایه های مختلف حاوی ۵۰ میلی گرم عصاره تغلیظ شده زنجبیل تهیه شد.
رئیس دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود : در نهایت با آزمایشهای یکنواختی محتوا و وزن و انحلال (رهش دارو از آدامس) مشخص شد آدامس دارویی زنجبیل می تواند به عنوان یک سیستم دارورسانی جدید برای درمان اختلالهای حرکتی یا گوارشی استفاده شود.
آقای مینائیان هدف از این مطالعه را تهیه فرآورده ای متفاوت از زنجبیل بیان کرد و گفت : با توجه به این که آدامس دارویی زنجبیل تاکنون در بازار دارویی ارائه نشده و با در نظر گرفتن مزایا و اثرات مفید این گیاه تصمیم گرفته شد تا در این تحقیق آدامس زنجبیل به عنوان شکل دارویی جدید فرموله و به بازار دارویی کشور ارائه شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.