×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
کاشت زراعی ۱۴ گونه گیاه دارویی آویشن در مناطق مختلف کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، فاطمه سفیدکن اظهارکرد: اقتصادی بودن، افزایش تولید در هر هکتار و افزایش بازده ماده موثره از مهمترین دلایل کاشت زراعی اینگونه گیاهان دارویی است.
وی با اشاره به اینکه بررسی اقلیم های متفاوت به منظور سازگاری اینگونه گیاهان و انتخاب بهترین منطقه کاشت از جمله اقدامات برای تحقق کاشت زراعی آنهاست افزود: با انتخاب اقلیم مناسب، اقدام به تولید بذر اصلاح شده می شود.

مناطق مرتفع کشور مستعد کشت گونه انحصاری آویشن دنایی
سفیدکن، آویشن دنایی را یکی از گونه های انحصاری گیاهان دارویی کشور دانست و گفت: اراضی مرتفع کشور مستعدترین مناطق برای کاشت زراعی این گیاه دارویی است.
وی با اشاره به اینکه آویشن دنایی از کیفیت بالاتری از آویشن تجاری دنیا به نام ‘باغی’ برخوردار است اظهار کرد: مناطق زاگرس و استان هایی نظیر کردستان، آذریایجان، زنجان و قزوین و حتی برخی از مناطق مرکزی از جمله اصفهان و سمنان آماده کاشت این گیاه هستند.
معاون پژوهشی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع، خاصیت ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد انگلی را از جمله خواص درمانی این گیاه برشمرد و گفت: انسانس این گیاه حاوی ۷۰ تا ۸۰ درصد ماده ای به نام تیمول می باشد که این ماده دارای کاربردهای درمانی است.

برخی از خواص درمانی آویشن عبارتند از :
آویشن برای تقویت اعصاب، درمان افسردگی، خستگی و بی خوابی مفید بوده و نشاط آور است.
مصرف آویشن به صورت جوشانده برای رفع تنگی نفس، برونشیت، سرفه، نفخ شکم ، سوء هاضمه، آسم ، سیاه سرفه، سرگیجه، سردرد و زکام توصیه می شود.
ازآویشن برای درمان درد مفاصل، نقرس، ورم مفاصل و درد سیاتیک نیز استفاده می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.