×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
باغ بذر گیاهان دارویی و صنعتی در ایلام احداث می شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، ‘حجت اله فتحی’ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به منظور توسعه کشت گیاهان دارویی و حفاظت از منابع آب و خاک و همچنین در راستای اقتصادی کردن طرح های منابع طبیعی این باغ بذر ساخته می شود.

وی ادامه داد: این باغ به وسعت ۷۰ هکتار در شهرستان مهران احداث می شود و گونه های مختلفی از جمله آویشن، لاله واژگون، گل نرگس، رزماری، کاپاریس و… در آن پرورش داده می شود.

وی افزود: اعتبار اجرای این باغ از محل طرح جام تامین می شود، زیرا در این طرح توسعه اقتصادی و صنعتی گیاهان دارویی با مشارکت مردم مد نظر است.

معاون منابع طبیعی ایلام ادامه داد: استان ایلام با توجه به شرایط آب و هوایی، مستعد توسعه و کشت انواع مختلف گیاهان دارویی و صنعتی از جمله لاله واژگون، گل نرگس، رزماری و… است.

فتحی گفت: توسعه کشت این گیاهان افزون بر رونق اقتصادی برای بهره برداران نقش مهمی در حفظ منابع طبیعی استان دارد.

وی اظهار کرد: اکنون بیش از یک هزار گونه گیاهی در مناطق مختلف کوهستانی، جنگلی و بیابانی استان ایلام پرورش می یابد که ۳۰درصد آنها خاصیت خوراکی، دارویی و صنعتی دارد.

وی افزود: امسال بیش از ۱۲ تن پیاز گل نرگس در بین کشاورزان و بهره برداران ایلامی توزیع شده است.

فتحی اضافه کرد: از گذشته های دور تاکنون مردم ایلام علاوه بر جمع آوری گیاهان خوراکی و مصرف آنها از گیاهان دارویی نیز در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کرده اند.

معاون فنی منابع طبیعی ایلام ابراز امیدواری کرد که احداث باغ بذر گیاهان دارویی و صنعتی موجب توسعه کشت گونه های مختلف به ویژه لاله واژگون که در معرض انقراض قرار دارد، شود.

حدود ۸۷ درصد مساحت استان ایلام را جنگل و مرتع تشکیل می دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.