×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سطح زیر کشت ۳۷ هکتاری گیاهان دارویی در استان زنجان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، کارشناس گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان زنجان ۱۱۳ گونه گیاهی دارویی وجود دارد گفت :در حال حاضر بهره‌برداری‌ از گیاهان دارویی در استان زنجان اکثراً به صورت سنتی صورت می‌گیرد.

کریمی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷ هکتار از اراضی استا ن به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد افزود: نعناع ،رازیانه ،اویشن ، رزماری ، به لیمو ، سنبل الطیب ،زیره سبز ،گل راعی، بادرنجبویه،آلو وراو اسطوخودوس از انواع قابل رویش درمراتع استان هستند.

وی یادآور شد :گیاهان تولیدی در استان زنجان علاوه بر مصرف در خود استان به استانهای همجوار به خصوص کردستان و مشهد صادر می شود.

کارشناس گیاهان دارویی استان خاطر نشان کرد : ۳۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با کار مزد ۴ درصد به متقاضیانی که قصد کشت گیاهان دارویی دارند از اقدامات تشویقی جهاد کشاورزی برای ترویج کشت این نوع از گیاهان است

مزرعه آویشن

مزرعه آویشن

گفتنی است ؛گونه‌های دارویی موجود در استان زنجان در نقاط مختلف پراکنده شده‌اند، ولی ارتفاعات ماهنشان، زنجان و به خصوص طارم بالاترین تنوع و کیفیت گیاهان دارویی را دارا هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.