×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گیاهانی که سریع لاغرتان می کند

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر نصیر دهقان پزشک و پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه با توجه به افزایش اضافه وزن و چاقی در جوامع، تولید و عرضه قرص ها و داروهای لاغری نیز افزایش یافته است.در این میان عده ای به بهانه های مختلف قصد سود جویی و تحریف واقعیات را دنبال می کنند.

فروش قرص ها و کپسول های لاغری از تبلیغات گسترده شبکه های ماهواره ای گرفته تا داروخانه ها و عطاری ها اینک از اقبال خاصی برخوردار شده اند. چه خوب است با دانستن عملکرد و مکانیسم هر کدام از گیاهان بر روی بدن اقدام به تحقیق و سپس تهیه این اقلام صورت گیرد.

وی افزود: بسیاری از افراد شیوه های مختلفی را برای درمان چاقی و اضافه وزن خود تجربه کرده ولی هنوز نتوانسته اند به وزن ایده آل خود نزدیک شوند؛ برای کاهش وزن و رسیدن به وزن مطلوب قبل از هر چیز باید رژیم غذایی و سبک زندگی افراد اصلاح گردد به عنوان مثال به جای مصرف مواد غذایی فرآوری شده، مصرف خوراکی های طبیعی سالم و غذاهای آب پز یا بخارپز شده را در برنامه غذایی خانواده قرار گیرد.

دکتر دهقان با اشاره به گیاهان دارویی جهت لاغری گفت: گاهی بدن برای تغییر، نیاز به یک خانه تکانی دارد و استفاده از گیاهان دارویی می‌تواند این شرایط را برای بدن ایجاد کند؛ البته پیش از استفاده از آن ها بهتر است با پزشک درمانگر خود مشورت صورت گیرد. در حقیقت استفاده از گیاهان دارویی جهت لاغری بسیار متنوع است و اصولا از سه طریق می توانند در کاهش وزن افراد موثر باشند. دسته ای از گیاهان در کاهش اشتها موثر هستند که شامل زیره، رازیانه و لاک مغسول می باشند.

وی تصریح کرد: دسته ای دیگر نیز می توانند به افزایش متابولیسم و سوخت و ساز پایه بدن کمک کنند، مانند چای سبز، فلفل قرمز، سداب ، شوید و سرکه. و دسته آخر نیز با افزایش دفع بدن از طریق دستگاه گوارش، بالاخص چربی های خوراکی، می توانند به کاهش وزن کمک می کنند که شامل سنا و رازیانه می باشند؛ البته در صورت استفاده از این دسته پس از تایید پزشک درمان گر ، بایستی ویتامین های محلول در چربی برای بدن جبران گردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.