×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیش بینی برداشت ۴ تن زعفران در شهرستان بشرویه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از تسنیم، حسین سرچاهی اظهار داشت: امسال ۹۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی بشرویه به کشت زعفران اختصاص یافته که میانگین تولید در هر هکتار ۴ کیلو و ۶۰۲ گرم است.

وی از برداشت ۴ تن زعفران خشک در بشرویه خبر داد و گفت: برداشت زعفران از اوایل آذر ماه در این شهرستان آغاز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی محصول زعفران در بشرویه تصریح کرد: امسال میزان ۳۰ میلی‌متر نسبت به متوسط بارندگی سال گذشته، کاهش نزولات آسمانی داشته‌ایم و روند خشکسالی‌‌ها در بشرویه و همچنین افزایش طول مدت دوره سرما موجب شد که تولید زعفران بشرویه نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته باشد.

سرچاهی در مورد خدمات جهاد کشاورزی به زعفران‌کاران هم گفت: هر ساله از اسفند ماه به بعد عملیات محلول‌پاشی با کودهای ریز مغذی در سطح باغات زعفران صورت می‌گیرد که سال گذشته میزان ۲۵۰ تن در سطح باغات بشرویه عملیات محلول‌پاشی با کود ریزمغذی انجام شد.

وی همچنین در مورد عملیات آبرسانی به مزارع زعفران نیز گفت: با توجه به برآورد هزینه‌های صورت گرفته، برای هر هکتار ۸۵  تانکر آب مورد نیاز است و مبلغی قریب به ۸ میلیون تومان هزینه آبرسانی می‌شود که از نظر اقتصادی به صرفه نیست.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه تاکید کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود تا قبل از کشت زعفران، هزینه‌های کشت آن را برآورد کرده و عملیات آبرسانی با تانکر را به دلیل عدم توجیه اقتصادی انجام ندهند.

سرچاهی جایگاه تولید زعفران بشرویه در استان را در رتبه چهارم بین شهرستان‌های دیگر عنوان و بیان کرد: زعفران بشرویه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و به لحاظ کمیت رتبه چهارم را در استان خراسان جنوبی دارا است.

صدور مجوز برای ۲ شرکت فرآوری زعفران و گیاهان دارویی در بشرویه

وی از صدور مجوز ۲ شرکت فرآوری زعفران و گیاهان دارویی در بشرویه خبر داد و افزود: پرونده‌های احداث دو شرکت فرآوری زعفران و بسته‌بندی گیاهان دارویی تکمیل و مجوز آن صادر و به محل اعتبارات توسعه صندوق ملی معرفی شده‌اند که به محض ابلاغ اعتبار از صندوق تهران، تسهیلات به متقاضیان واگذار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.