×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات داروی گیاهی ایرانی آلزایمر به فرانسه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر عصاره (دبیر ستاد توسعه گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) با اشاره به طرح های حمایتی از تحقیقات و تولید داروهای گیاهی گفت: برای درمان آلزایمر یکی از شرکت‌های مورد حمایت این ستاد، موفق به تولید، اخذ مجوز و تجاری‌سازی داروی کنترل کننده الزایمر شده و در حال حاضر این محصول را به خارج از کشور از جمله فرانسه نیز صادر می‌کند.

وی گفت : یکی دیگر از شرکت‌های مورد حمایت ستاد، در حال تولید دارویی است که اثرات درمانی برای بیماری ام اس دارد که نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد، در واقع ستاد برای تجاری‌سازی بیش از ۷۰ فرآورده و دارو که مراحل قانونی را بر اساس مقررات کشور طی کرده اند، اقدامات حمایتی خود را در قالب حمایت های مالی انجام داده است.

  1. محمدرضا علیقارداشی

    تولید اولین داروی گیاهی ضد آلزایمر در ایران
    ستاد توسعه علوم و فناوری، گیاهان دارویی و طب سنتی با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه موفق به تولید اولین داروی گیاهی کاهش دهنده علایم بیماری آلزایمر با نام «سافروتین» شد.

    این دارو با نام تجاری «سافروتین» با اثر کاربرد کاهش دهنده علایم بیماری آلزایمر هم اکنون در سیستم داروخانه ای کشور قرار دارد.
    کپسول سافروتین یک داروی گیاهی و حاصل تلاش، تحقیق و سرمایه گذاری برای استخراج، تخلیص و فرآوری عصاره زعفران است که برای رسیدن به این موفقیت آزمایش های حیوانی و انسانی متعددی انجام شده است. هر کپسول سافروتین حاوی ۱۵ میلی گرم عصاره استاندارد شده زعفران است که ماده موثره آن «کروسین» است. مطالعات بالینی نشان داده است تجویز داروی سافروتین با دوز ۳۰ میلی گرم در روز یعنی هر ۱۲ ساعت یک کپسول بهترین تاثیر را در کنترل و بهبود علائم بیماری آلزایمر دارد.

  2. محمدرضا علیقارداشی

    با احترام و قدردانی از اطلاعات بسیار ارزشمندتان. در صورت امکان نام دارو و مکان خرید دارو را در ایران هم برایمان بنویسید
    با تشکر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.