×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برنامه تاسیس داروخانه های گیاهی در حال تدوین است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر عصاره (دبیر ستاد توسعه گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) با بیان اینکه این ستاد وظیفه هماهنگی، پایش و پیگیری ارتباطات بین دستگاهی برای گسترش فعالیت‌ها را به عهده دارد گفت: بنابر اطلاعاتی که نمایندگان وزارت بهداشت و عضو ستاد اعلام کرده اند، برنامه‌هایی برای تاسیس داروخانه‌های گیاهی (طبیعی) در حال تدوین است که در آینده‌ای نزدیک شاهد فعالیت آن‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید این تصور اشتباه را که مردم فکر می کنند داروهای گیاهی عوارضی ندارند درست کنیم ادامه داد: مصرف بی‌رویه و خودسرانه داروهای گیاهی هم مانند داروهای شیمیایی ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد؛ بنابراین باید اطلاعات و دانش مردم را در این خصوص با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بالا برد.

دکتر عصاره یادآور شد: زمان زیادی نیست که این ستاد فعالیت خود را شروع کرده؛ ولی در همین مدت کوتاه نیز توانسته است جایگاه مشخصی برای گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و طب سنتی ایجاد کند و در همین زمینه تصویب سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی به این تلاش‌ها هویت قانونی داده است. در مجموع کارهای زیربنایی بسیار متعددی صورت گرفته است که از جمله آن می توان به توسعه کشت گیاهان دارویی و شرکت‌های معتبری که به تولید داروهای گیاهی روی آورده‌اند اشاره کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.