×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کارگاه آموزشی گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی همدان

دانشجویان رشته گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، اکبر اشتری اظهار کرد: آشنایی با گیاهان دارویی و معطر، روش‌های کنترل متشکله گیاهان دارویی، کارگاه مقدماتی آشنایی با دستگاه‌های HPLC و GC/Mass و کارگاه آشنایی با دستگاه‌های کنترل کیفی داروها از جمله آموزش‌های این دوره است.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان دارای بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ گونه گیاهی است و از گذشته‌های دور از قطب‌های تولید انواع گیاهان دارویی بوده که در کوه‌ها، دشت‌‌ها، دامنه‌‌ها و ارتفاعات و سراب‌‌ها پراکنده‌‌اند.

مدیر مرکز آموزش کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی واحد همدان گفت: تاکنون ۳۱۵ گونه گیاه دارویی در دیار هگمتانه شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: تعدادی از این گیاهان دارویی از قدیم‌الایام شناخته شده و مردم با مصارف و استفاده‌‌های درمانی آنها کاملاً آشنا بوده و هستند.

اشتری ادامه داد: شواهد تاریخی نیز گویای این امر است که در گذشته‌‌های خیلی دور استان همدان یکی از مراکز صدور گیاهان دارویی به دیگر نقاط ایران و حتی جهان بوده است.

وی به تقاضاهای مکرر مردم برای برگزاری دوره‌های آموزشی گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: دو کلاس در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر برای فراگیران برنامه‌ریزی شده که شامل ۳۶ ساعت آموزش است.

مدیر مرکز آموزش کوتاه مدت جهاد دانشگاهی همدان اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام به خیابان بین‌النهرین روبروی دفتر بیمه ایران بن بست رز، مرکز آموزش کوتاه مدت جهاد دانشگاهی مراجعه کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.