×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام محمدعلی نکونام، در دیدار با مدیران و کارکنان جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مراکز جهاد دانشگاهی، باید جهادگونه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را در دانشگاه ها ارتقاء بخشند.  

وی، با بیان اینکه فعالیت های جهاد دانشگاهی ماهیت فرهنگی دارد، افزود: جهاد دانشگاهی باید علاوه بر فعالیت گسترده در دیگر زمینه ها، فرهنگ جهاد را در جامعه گسترش دهد.

حجت الاسلام نکونام، جهاد دانشگاهی را یک کلمه مقدس عنوان کرد و افزود: کلمه جهاد و دانش، هر دو مقدسند و باید حرمت آنها حفظ شود.  

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، همچنین با تقدیر از تلاش های انجام شده در موضوع تحقیقات در استان، بر رفع مشکلات ایجاد مزرعه گیاهان دارویی تأکید کرد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت گیاهان دارویی در استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: باید با گسترش سطح کشت و تکثیر گیاهان دارویی متناسب با آب و هوا و اقلیم، الگوی کشت با صرفه را به کشاورزان و فعالان این بخش ارائه داد.

وی افزود: با توجه به وجود گیاهان دارویی فراوان در استان چهارمحال و بختیاری، تکثیر گیاهان دارویی با هدف داشتن ارزش اقتصادی برای مردم، ترویج تولید گیاهان دارویی و الگو سازی مناسب برای کشت در این استان ضروری است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار، اظهار داشت: ایجاد مزرعه کشت گیاهان دارویی، از مصوبات دور اول سفرهای استانی رئیس جمهوری و هیأت دولت به استان است که به دلیل برخی ناهماهنگی های اداری دستگاه های ذیربط با جهاد دانشگاهی محقق نشده است.

عبداله تقی پور افزود: باتوجه به غنی بودن این استان به لحاظ برخورداری از منابع عظیم و متنوع گیاهان دارویی، احداث این مزرعه ضروری است.

وی افزود: این مزرعه، علاوه بر کشت گیاهان دارویی و الگوسازی کشت گیاهان به عنوان محلی برای انجام تحقیقات علمی پژوهشی در حوزه گیاهان دارویی نیز کاربرد خواهد داشت.

وی تصریح کرد: هم اکنون، بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر در آموزش های کوتاه مدت علمی جهاد دانشگاهی در دو مرکز در استان، مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.