×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاهش هزار دلاری قیمت زعفران در بازارهای جهانی

او اظهار کرد: ارزش گمرکی هر کیلوگرم زعفران ۲۳۰۰ دلار است، اما در پی افزایش نرخ ارز وارد‌کنندگان از فرصت استفاده کرده و قیمت خرید زعفران را به نصف این میزان کاهش داده‌اند.

حسینی گفت: در حالی‌ که سال گذشته هر کیلوگرم زعفران ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار صادر می‌شد امسال به ۱۴۰۰ دلار کاهش یافته است.

به گفته نایب رییس انجمن تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان زعفران خراسان جنوبی امسال ارزش افزوده کمتری از صادرات زعفران عاید کشور خواهد شد در صورتی که حجم خروجی کالا افزایش یافته که این امر عادلانه نیست.

او خاطرنشان کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز، قیمت صادرات نیز نوسان داشته و ثبات ندارد که پیش‌بینی می‌شود از آذر ماه ثبات نسبی در بازار زعفران ایجاد شود. عضو شورای ملی زعفران قیمت هر کیلوگرم زعفران در بازار داخلی را دو میلیون و ۴۰۰ تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عنوان کرد.

حسینی با اشاره به اینکه دهه ۶۰ تا ۷۰ هر کیلوگرم زعفران ایرانی در بازار‌های جهانی ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار به فروش رسیده است، گفت: از سال ۷۰ به بعد نرخ زعفران در بازار‌های جهانی روند صعودی داشته و به کیلویی ۴۰۰۰ دلار هم رسیده، اما امسال قیمت این محصول روند نزولی در پیش گرفته است.

او علت کاهش قیمت فروش زعفران در بازار‌های جهانی را رقابت‌های ناسالم صادر‌کنندگان ایرانی عنوان و اظهار کرد: واسطه‌های گمنام قیمت کف بازار داخلی را به خریداران خارجی اعلام می‌کنند که این امر باعث کاهش قیمت و ارزش محصول شده و ناامنی در صادرات زعفران ایران به وجود آورده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.