×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

منصور عدل افزود: در سال جاری کشاورزان دلگانی ۱۸۰ هکتار از اراضی خود را به کشت چای ترش اختصاص دادند که این میزان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی، متوسط برداشت چای ترش در هکتار از زمین های کشاورزی دلگان را ۶۵۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: چای ترش اواخر اسفندماه کشت و در آذرماه سال بعد برداشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی دلگان گفت: چای ترش یک محصول وارداتی است که بیشتر از کشور عربستان وارد ایران می شود و بنام چای مکی نیز معروف است اما طی سالهای اخیر کشت آن در برخی از نقاط کشور بخصوص شهرستان دلگان گسترش یافت.

عدل گفت: چای ترش خواص مفید و ارزش دارویی زیادی دارد بطوریکه برای کاهش فشار خون و کنترل کلسترول، رفع اختلالات کبدی و صفرا و کمک به پایین آوردن استرس از آن استفاده میشود.

وی افزود: چای ترش از خانواده گیاه پنیرک است و به سبب شرایط آب و هوایی مناسب بیشترین سطح زیر کشت چای سبز کشور در شهرستان دلگان انجام می شود.

عدل با بیان اینکه محصول چای ترش امسال کشاورزان کیلویی ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان توسط واسطه ها خریداری شد، گفت: نبود صنایع بسته بندی و کارخانه های فرآوری از جمله مشکلات تولیدکنندگان چای ترش در دلگان است.

وی افزود: ۴۵۰ نفر در کار تولید چای ترش در دلگان فعالیت دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.