×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هشت گیاه دارویی برای درمان بیماریهای کبدی و صفراوی

بیماریهای کبدی از جمله بیماریهای مزمن هستند که می توان به خوبی آنها را با گیاهان دارویی درمان کرد.

اگرچه در برخی موارد نظیر سیروز کبدی و … اقدامات فوق العاده سریع و روشهای درمانی تخصصی تحت نظر پزشک بایستی صورت بگیرد، اما در موارد مزمن که خطر زیادی سلامتی فرد را تهدید نمی کند نظیر کبد چرب و ضعف عملکرد کبد و … با یک رژیم دارویی گیاهی می توان به درمان بیماری کبدی پرداخت.

در این مطلب، به گیاهانی اشاره شده است که توان تقویت عملکرد کبد و سم زدایی از کبد را دارند:

چریش: استفاده از چریش به صورت داخلی در موارد عفونت باکتریایی، قارچی و ویروسی، واکنش های آلرژیک مثل آسم، دیابت، مشکلات گوارشی مانند زخم معده و اختلالات کبدی مرسوم است. این داروی قوی و مؤثر معمولا بی خطر به نظر می رسد ولی بهتر است که برای مصرف داخلی آن بعد از مشورت با یک پزشک گیاهی اقدام نمایید. چریش اثر ضدبارداری و پیشگیری از آن را دارد و زنانی که قصد باردار شدن را دارند باید از مصرف آن اجتناب کنند.

لیمو: بیشتر قسمتهای لیمو می تواند کاربرد درمانی داشته باشد. آب لیمو به عنوان یک نوشیدنی پاک کننده ی خوب و غنی از ویتامین C و فلاونوئیدهای آنتی اکسیدان باعث تحریک کتابولیسم کبدی و سم زدایی از بدن می شود. عمل لیمو بر روی کبد بدین معنی است که تمایل بدن را به واکنشهای آلرژیک کاهش داده و حذف مواد زاید از بدن را تحریک می کند.

زردچوبه Curcuma longa

زردچوبه Curcuma longa

زردچوبه: زردچوبه باعث عملکرد صحیح دستگاه گوارش فوقانی شده و در مقابله با عفونت و التهاب در معده و روده کوچک بسیار خوب عمل می کند. همزمان ترشح صفرا را تحریک کرده و از مسمومیت کبد نیز جلوگیری می کند.

آرتیشو (کنگر فرنگی): طبق گل آرتیشو یک سبزی خوشمزه است که همانند برگهای آن اثر تقویت کبد، هضم غذا و دفع سموم از بدن را دارد. با این حال آزمایشات پزشکی نشان داده است که مصرف برگها به تنهایی می تواند سطح کلسترول  خون را نیز کاهش دهد. تحقیقات اخیر نشان داده است که کنگر فرنگی یک گیاه مهم برای تقویت کبد و کلیه هاست و در نتیجه می تواند در شرایط مزمن مثل آرتریت، نقرس و بیماریهای کبدی به عنوان یک داروی سم زدا عمل نموده و مفید باشد.

Glycyrrhiza glabra شیرین بیان

Glycyrrhiza glabra شیرین بیان

شیرین بیان: تحقیقات در چین نشان داده است که شیرین بیان می تواند در سندروم تخمدان پلی کیستیک و بهبود نظم قاعدگی و باروری مؤثر باشد. این گیاه همچنین از کبد و بافتهای غشایی در معده و مسیرهای تنفسی حفاظت می کند. شیرین بیان داروی خوبی برای باز یافتن سلامتی و بهبود بعد از بیماری است.

ریوند چینی: ریوند یک ملین خوب و قدرتمند است که تأثیر مثبتی بر روی کبد، صفرا و روده ها به جای می گذارد. در دوز پایین به عنوان یک قابض برای کنترل اسهال عمل می کند و در دوز معمولی به عنوان یک ملین محرک شناخته می شود.

ماریتیغال (خارمریم): ماریتیغال یک دوست خوب و قدرتمند برای کبد است که از آن در برابر مسمومیت، آلودگی و آسیب های التهابی محافظت می کند و در ۳۰ سال اخیر تحقیقات فراوانی بر روی آن صورت گرفته است. این گیاه بازسازی و احیای کبد را تحریک کرده و از فرآیندهای التهابی که در اثر عفونت ایجاد می شوند ممانعت می کند و سم زدایی از کبد را تسریع می کند.

قاصدک

قاصدک

قاصدک: ریشه های قاصدک دارای مواد تلخ اما نه خیلی شدید است و بر روی معده، کبد و لوز المعده تأثیر گذاشته و شیره های گوارشی از جمله صفرا را زیاد می کند و همچنین سطح قند خون را نیز ثابت نگه می دارد. ریشه سم زدایی از کبد را نیز تسریع می بخشد.

  1. محمدنیشابور

    سلام باتشکرفراوان اقراق نکنم شماطبق ایه قران بهترین بندگان خدا هستید چون هم جهاد میکنیدوهم زکات میپردازید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.