×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات گیاهان دارویی درپیچ و خم بخشنامه ها

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایلنا، رییس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی و فرآورده‌ها گفت: صادرات گیاهان دارویی هنوز در پیچ و خم بخشنامه سازمان جنگل­ به سر می­برند.

جلیل مغازه‌ای رییس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی و فرآورده‌ها درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن تایید این مطلب اظهار داشت: در بخشنامه سازمان چای آمده است که گیاهان دارویی کشت شده هم باید از سازمان جنگل‌ها مجوز صادرات بگیرند که قرار بود این امر اصلاح شود ولی هنوز اصلاحیه‌ای در نظر گرفته نشده است و یا اینکه رونوشت آن برای سازمان گمرک ارسال نشده است.

وی با اشاره به اینکه گیاهان داروی کشت و فرآوری شده، کالای صنعتی به حساب می آیند افزود: متاسفانه سازمان جنگل‌ها در خصوص فرآورده‌های دارویی نیز اعمال نظر کرده است و صادرکنندگان را به گرفتن مجوز از این سازمان مکلف کرده است.

مغازه‌ای با اشاره به پیگیری‌های اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی ادامه داد: مشکل گرفتن مجوز برای فرآورده‌های دارویی تنها برای اسانس‌ها بر طرف شده است و سایر فرآورده‌ها همچنان با مشکلات قبلی دست و پنجه نرم می‌کنند.

گفتنی است، سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در خردادماه بخش نامه‌ای صادر کرده که به موجب آن، صادرکنندگانی را که قصد صادرات محصولات فرعی گیاهان دارویی را دارند، ملزم می‌کند که مجوز صادرات خود را برای بررسی میزان وزن، نوع کالا و مدت زمان اعتبار مجوزی از سازمان جنگل‌ها به گمرک ارائه کنند تا بتوانند محصولات خود را صادر کنند.

پس از صدور بخشنامه سازمان جنگل‌ها و مراتع، ۱۲ کارخانه تولید فرآورده‌های دارویی به مرز تعطیلی رسیدند. پس از پیگیری‌های اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی تجدید نظری در این بخشنامه صورت گرفت وبخش‌هایی از آن اصلاح شد، با این حال بازهم صادرکنندگان گیاهان دارویی و فرآورده­‌های از بخش­های مختلف بخش نامه گله­‌مند هستند و اظهار دارند که تنها بخشی از بخشنامه اصلاح شده است و سایر بخش‌های بخشنامه همچنان به قوت خود باقی است.هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.