×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند گفت: تاسیس مرکز پژوهشی گیاهان ویژه در خرداد سال ۹۰ در گروه زراعت و اصلاح نباتات دانشکده کشاورزی به تصویب رسید و در سفر چهارم هیئت دولت به خراسان جنوبی نیز به عنوان یکی از مصوبات سفر قرار گرفت.

آقای جهانی افزود : پس از تصویب این مصوبه شورای گسترش آموزش عالی، خرداد ۹۲ با تاسیس مرکز پژوهشی گیاهان ویژه منطقه با دو گروه پژوهشی زیست فناوری و اصلاح گیاهان ویژه و اقتصاد و بازاریابی گیاهان ویژه موافقت کرد.

وی ماموریت گروه پژوهش زیست فناوری و اصلاح گیاهان ویژه را انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی در زمینه بیوتکنولوژی و اصلاح گیاهان ویژه ازجمله زرشک ، عناب ، زعفران وگیاهان دارویی براساس اسناد بالادستی و نقشه جامع علمی کشور اعلام کرد .

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند گفت: ماموریت گروه پژوهشی اقتصاد و بازاریابی گیاهان ویژه نیز انجام پژوهشهای بنیادی و کاربردی در زمینه به زراعی اقتصاد و بازاریابی گیاهان ویژه از جمله زرشک، عناب ، زعفران و گیاهان دارویی برای تولید علم و کمک به نیازهای کشور است .

آقای جهانی بررسی روشهای علمی بسته بندی گیاهان ویژه ، ایجاد بستر مناسب برای ارتباط با سایر مراکز تحقیقاتی کشور و جهان ، بررسی روشهای علمی و نوین نگهداری و تکثیر و پرورش گیاهان ویژه و شناخت خواص دارویی ، خوراکی و درمانی این گیاهان و مبارزه بیولوژیکی با آفات و بیماریهای گیاهان ویژه برای تولید محصولات ارگانیک را از دیگر اهداف گروه پژوهشی اقتصاد و بازاریابی گیاهان ویژه خراسان جنوبی برشمرد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.