×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تنها گلخانه پرورش آلوئه‌ ورا در همدان به بار نشست

سعید انصاری در بازدید فرماندار همدان از این گلخانه، اظهار کرد: این گلخانه در زمینی به مساحت ۱۳ هزار متر مربع ساخته شده است که ۳ زهار و ۲۵۰ متر مربع از این گلخانه به کشت آلوئه‌ورا اختصاص دارد.

وی افزود: ژله، پن‌کیک، آبمیوه و شربت بخشی از محصولات به دست آمده از این گیاه است که به دلیل نداشتن واحد فرآوری با مشکل فروش مواجه هستیم.

انصاری گفت: خام فروشی آلوئه‌ورا سود چندانی ندارد و باید برای افزایش درآمد، همچنین ترغیب سایر کشاورزان به این نوع کشت صنایع تبدیلی آلوئه‌ورا در همدان راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه کشت آلوئه‌ورا به صرفه است، اظهار کرد: آلوئه‌ورا هفته‌ای تنها یک بار به آبیاری نیاز دارد و در گلخانه‌ای به وسعت ۳ هزار و ۲۵۰ متر مربع در هر هفته فقط ۶۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود.

انصاری تصریح کرد: در حال حاضر استان‌هایی همچون مرکزی صنایع تبدیلی آلوئه‌ورا را راه‌اندازی کرده‌اند و محصول خام را از همدان خریداری کرده و به صورت فرآوری شده و با قیمت بسیار بالاتر به همدان می‌فروشند.

مدیر این گلخانه از احداث واحد فرآوری در کنار گلخانه خبر داد و گفت: هم‌اکنون نسبت به احداث صنایع تبدیلی اقدام کرده‌ایم، اما به دلیل کمبود اعتبار پروژه متوقف شده است.

انصاری افزود: طرح توسعه گلخانه، همچنین واحد فرآوری دو برنامه در دست اجرا است و در صورت حمایت ادارات دولتی به ویژه بانک‌های عامل می‌توان آلوئه‌ورا را با نام و برند همدان به فروش رساند.

وی تصریح کرد: برای احداث واحد فرآوری به صورت کامل که صنایع تبدیلی نوشیدنی و آرایشی و بهداشتی نیز فعال باشد حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اما در فاز نخست ۵۰ میلیون تومان برای خرید دستگاه تولید ژله نیاز است.

  1. قاسمی

    سلام من میخواستم گلخانه الوورا راه اندازی کنم میخوانم ببینم چه مقدار هزینه لازم داره وبعد تولید بازار خرید دارد ممنون

  2. سعید

    با عرض سلام
    میخواستم بپرسم که پاجوش آلوورا میفروشین یا نه؟

  3. یوسف

    با عرض سلام
    من میخواهم برای آموزش کاشت گیاهان داروی در گلخانه شما کار کنم لطفا مرا راهنمای کنید

    • سردبیر

      با عرض سلام
      جهت پیدا کردن آدرس این گلخانه به جهادکشاورزی همدان مراجعه فرمایید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.