×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
باغ بزرگ گیاه شناسی در اصفهان طراحی می‌شود

داریوش فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان تصریح کرد: اصفهان بالاترین میزان فضای سبز را در کشور دارا است و ساخت چنین باغی در اصفهان ضروری بود مطالعات ابتدایی طرح آغاز شده و امیدواریم طراحی فاز یک در نیمه اول سال جاری به اجرا در آید و عملیات اجرایی چند کلکسیون هم آغاز شود.

وی ادامه داد: با احداث این باغ افراد می‌توانند علاوه بر جنبه تخصصی، آموزشی و تحقیقاتی باغ گیاه شناسی برای تفریح نیز از آن استفاده کنند اصفهان از لحاظ شاخصه‌های کیفی مانند میزان آفت‌زدگی، وجود علف هرز، لک چمن‌ها و کیفیت گل‌کاری در کشور سرآمد است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری در مورد بام سبز در اصفهان گفت: توسعه بام سبز در دستور کار سازمان پارک‌ها قرار گرفته و پیگیر توسعه آن در مناطقی که شرایط لازم را داشته باشند در سطح شهر هستیم و در مناطق خشک نیز از گونه‌ها و پوشش‌های خاص که نیاز کمتری به آب دارند استفاده کردیم سرانه اکولوژیک فضای سبز در اصفهان ۲۶٫۲ متر است البته سرانه فضای سبز نسبت به میزان آلودگی هوا در اصفهان کم است، اما نسبت به شهرهای دیگر وضعیت خوبی داریم.

لازم به ذکر است که این سرانه بر اساس شرایط اقلیمی و میزان آلودگی هر شهر مشخص می‌شود، در شهرهای شمالی کشور که آلودگی کمتری داریم نیاز به فضای سبز کمتر است.

در مکان‌هایی که امکان‌پذیر است، بام‌های سبز را توسعه دهیم، بحث دیگر موضوع طراحی در مناطق خشک با استفاده از گونه‌ها و پوشش‌های خاص است که هم زیبایی دارند و هم نیاز آبی کم، مورد دیگر استفاده از گونه‌های گل‌های دایمی به صورت کشت‌های تلفیقی در پارک‌ها است به صورتی که با کم‌ترین میزان تعویض گل در پارک‌ها تمام سال رنگ‌های متنوع را در باغچه‌ها داشته باشیم و نیازی نباشد گل‌ها را مرتب عوض کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.