×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه‌اندازی مرکز فرآوری گیاهان دارویی در شیراز

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایسنا، مظاهر بابایی در دیدار با استاندار فارس، ضمن ارائه گزارشی مبسوط از اقدامات جهاد دانشگاهی فارس در ابعاد مختلف، ظرفیت‌های آموزشی این نهاد را در ابعاد کوتاه مدت و بلندمدت یادآور شد و گفت: تنها در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر در قالب آموزش‌های کوتاه مدت، مهارت‌های منتهی به اشتغال را در مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی فارس فراگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در زمینه‌ آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت، گستره‌ زیادی را تحت پوشش قرار داده است، افزود: این آموزش‌ها علاقه‌مندان به ارتقای مهارت‌های تخصصی با مدرک‌ تحصیلی دیپلم تا دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی را در بر می‌گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین این نهاد را متولی آموزش‌های کوتاه مدت به دهیاران و بخشداران در سال‌های گذشته دانست و اظهار کرد: این نهاد در آموزش از بهترین نیروها و بروزترین علوم بهره برده است.

بابایی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در جهاددانشگاهی فارس، مهمترین سرمایه‌ این نهاد را نیروی انسانی متخصص و توانمند برشمرد و گفت: در حوزه‌ پژوهش علی‌رغم بی‌مهری‌های موجود در سپردن پژوهش‌های کاربردی، جهاد دانشگاهی فارس اقدامات موثری در کارنامه دارد.

وی همچنین به ظرفیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس اشاره و اضافه کرد: بخش مهمی از توان فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس به فعالیت‌های قرآنی و برگزاری نمایشگاه‌ها، سمینارها و همایش‌های علمی تخصیص یافته است.

بابایی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی فارس در حوزه‌ فعالیت‌های فرهنگی، ۲ خبرگزاری توانمند ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآنی) و ایسنا (خبرگزاری دانشجویان ایران) را تحت پوشش دارد، گفت: امروز اکثر مخاطبان، دو خبرگزاری‌ دانشجویان ایران (ایسنا) و ایکنا را به‌عنوان موثق‌ترین منابع خبری می‌شناسند.

وی یکی دیگر از ظرفیت‌های فرهنگی تحقیقاتی جهاددانشگاهی را مرکز ایسپا (مرکز افکارسنجی ) دانست و خاطرنشان کرد: تحقیقات این مرکز در تمام زمینه‌ها، قابل استنادترین تحقیقات به شمار می‌رود.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس همچنین به برنامه‌های آتی این نهاد در فارس اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های مد نظر، راه‌اندازی مرکز فرآوری گیاهان دارویی است که با توجه به در اختیار داشتن زمین مناسب، تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی، امکان تولید و فرآوری گیاهان دارویی را در شیراز فراهم کنیم.

وی به پرورش بز سانن به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های جهاد دانشگاهی فارس اشاره کرد و گفت: با استفاده از توان نیروی انسانی این نهاد و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت بخش خصوصی، امکان تولید و فرآوری گیاهان دارویی را بسترسازی خواهیم کرد.

بابایی با بیان اینکه امسال جهاد دانشگاهی فارس نخستین کنفرانس ملی رسانه‌های سنتی و مدرن را در شیراز برگزار خواهد کرد، گفت: با توجه به وجود مشکلات ناشی از فضای مجازی و گسترش آن و لزوم ارتقای آگاهی و دانش جامعه در خصوص چگونگی اطلاع از صحت اخبار و اطلاعات منتشره در فضای مجازی و همچنین ارتقای دانش فعالان عرصه‌ رسانه، این کنفرانس با حضور چهره‌های علمی استان فارس و سراسر کشور در شیراز برگزار می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس تاکید کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در جهاد دانشگاهی سراسر کشور، در صورت حمایت استانداری و دیگر نهادها و سازمان‌های دولتی، امکان ایجاد و راه‌اندازی مراکز علمی و پژوهشی در حوزه‌های درمانی و پزشکی در شیراز وجود دارد.

وی از آمادگی کامل جهاد دانشگاهی فارس برای همکاری در زمینه‌ گسترش استفاده از کنتورهای هوشمند و بهره‌گیری از انرژی‌های نو با توجه به بحران کم‌آبی و مشکلات ناشی از آن خبر داد و تصریح کرد: این نهاد دانشگاهی می‌تواند در تفاهم با جهاد کشاورزی و متولیان بخش انرژی، در ابعاد مختلف ورود کرده و فعالیت کند.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان فارس، بابایی در پایان پیشنهاد داد که با امضا و مبادله‌ یک تفاهم‌نامه بین استاندار فارس و رئیس جهاد دانشگاهی کشور، بسترهای لازم برای توسعه‌ فعالیت‌های این نهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، اشتغال و فرهنگی بیش از پیش فراهم شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.