×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت گل گاوزبان از مزارع منطقه الموت

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،‌علیرضا نوروزیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت در اواخر تیرماه سال جاری  بیش از  ۵ تن گل گاوزبان  خشک از این میزان مزارع برداشت شود.

وی افزود: منطقه الموت  از لحاظ میزان برداشت گل گاوزبان  و کیفیت آن بهترین منطقه در کشور محسوب می شود که  در حال حاضر ۱۷ هکتار از اراضی منطقه الموت به زیر کشت محصول گل گاوزیان رفته است.

به گفته ی وی؛ میانگین برداشت گل گاوزبان خشک در  مزارع این منطقه در هر هکتار ۳۰۰ کیلوگرم  است.

نوروزیان؛ روستاهای یارود، عباسک، کلمین، سنبل آباد، ازگنین علیا و سفلی در منطقه  الموت غربی  را  از روستاهای مهم کشت این محصول در استان  ذکر کرد.

کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  به مزایای کشت گل گاوزبان اشاره کرد و گفت :  گل گاو زبان گیاهی علفی است که ۴۰ الی ۷۰ سانت طول دارد و از دانه آن در تهیه روغن استفاده می شود.

نوروزیان اضافه کرد : این محصول طبیعت گرم و اثر نشاط آور دارد و در معالجه سرخک، آبله مرغان و جوشهای آفت دهان و افزایش فشار خون اثر بخش است.

وی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه در تولید این محصول از  کود و سموم کشاورزی استفاده نمی شود می توان در صورت تامین اعتبار لازم، مناطق مستعد  استان را برای  تولید گل گاو زبان شناسایی تا بتوانند گواهینامه ارگانیک این محصول را دریافت کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.