×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت سنتی گل گاوزبان ایرانی قابلیت رقابت با گونه اروپایی آن را ندارد

برداشت گل گاوزبان ایرانی در استان گیلان

برداشت گل گاوزبان ایرانی در استان گیلان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از ایسنا دکتر محمود بهمنی گفت: استان گیلان از غنی‌ترین نواحی کشور از نظر تنوع گیاهی است و حدود ۲۰ درصد فلور کشور را در خود جای داده است.

وی افزود: گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده توسط محققین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان از مجموع ۱۸۲۲ گونه گیاهی موجود بیش از ۴۵۰ گونه دارای خصوصیات دارویی است که در حال حاضر بیش از ۳۱۵ گونه این گیاهان شناسایی و جمع‌آوری شده و در هر باریوم مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان نگهداری می‌شوند و آزمایشات زراعی تعدادی از این گونه‌ها نیز به انجام رسیده است.

ایشان در اامه افزود: گیاه گل گاوزبان از گونه‌های مهم گیاهان دارویی است که در طب سنتی مورد استفاده بسیار زیادی دارد و به لحاظ استفاده وسیع از آن در طب سنتی، کاشت آن نیز رونق قابل ملاحظه‌ای دارد.

دکتر بهمنی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر عموماً گیاه گل گاوزبان به صورت سنتی کشت، تولید و مصرف می‌شود و لذا قابلیت رقابت با گونه اروپایی را ندارد.

لازم به ذکر است که گونه اروپایی این گیاه که بصورت آزمایشی توسط محققین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان کشت شده است، نشان دهنده قدرت سازگاری و مناسب‌تر این گونه با عرصه‌های گیلان است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.