×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نشست کمیته تخصصی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، احمدرضا لعلی نیا روز سه شنبه در ششمین نشست کمیته تخصصی صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور در شهرکرد اظهار کرد: یکی از رویکردهای این صندوق، ایجاد زنجیره تولید از سطح مراتع تا بازار فروش و ایجاد بستری برای توسعه سرمایه گذاری خارجی در کشور با رویکرد کشت و توسعه گیاهان دارویی است .
وی افزود: به منظور بهبود معیشت بهره برداران منابع طبیعی در استان کرمان و با توجه به وجود تقاضا برای گیاه دارویی آنغوزه در کشور هند، صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی رایزنی هایی با وزارت امور خارجه برای صادرات این محصول به هند شده است.
لعلی نیا ادامه داد: این صندوق درصدد برگزاری جلسات با سفیر هند در ایران و سفیر تهران در دهلی نو برای جلب مشارکت سرمایه گذاران هندی است.
وی بیان کرد: تاکنون ۳۰ تن گیاه آنغوزه از سوی تعاونی های منابع طبیعی استان کرمان برای صادرات جمع آوری شده که با آغاز صادرات آنغوزه به کشور هند امکان صادرات دیگر گیاهان دارویی بصورت برنامه ریزی شده و با همکاری این صندوق از سایراستانها نیز فراهم می شود.
لعلی نیا درباره فعالیت صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور بیان کرد: نخستین صندوق از سال ۹۱ در استان اصفهان تشکیل و تاکنون هفت صندوق دیگر در استانهای هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، یزد ، فارس، کرمان، جنوب کرمان و سمنان راه اندازی شده است.
وی میزان سرمایه گذاری این صندوق ها را ۱۴۰میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: براساس قانون، ۵۱ درصد از اعتبار این صندوق ها از محل آورده مردمی و مابقی از سوی دولت تامین می شود.
لعلی نیا بیان کرد: از یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار بهره بردار در کشور، ۴۵ هزار خانوار در ۱۱۶شهرستان عضو این صندوق ها شده اند.
دبیر ستاد راهبری صندوقهای حمایت از توسعه منابع طبیعی افزود: با ادامه تشکیل صندوق ها، بیش از ۱۰درصد جمعیت بهره بردار منابع طبیعی کشور در قالب ۵۰۰ شرکت تعاونی و در ۴۱۹ شهرستان عضو این صندوق ها خواهند شد و از تسهیلات آن بهره مند می شوند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز اظهار کرد: از ۳۸ هزار خانوار بهره بردار منابع طبیعی استان، سه هزار و ۸۰۰ خانوار در صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی عضو شده اند.
علی محمدی مقدم، برون سپاری مدیریت منابع طبیعی از دولت به مردم و جلب مشارکت آنان در اجرای طرحهای مرتع و جنگلداری را از مزایای تشکیل این صندوق عنوان کرد و افزود: در این راستا مدیریت سه نهالستان این اداره کل و حدود ۱۰درصد احیا و توسعه مراتع و جنگلها به مردم محول شده است.
ششمین نشست کمیته تخصصی صندوقهای حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور با حضور مدیران کل منابع طبیعی استانهای هرمزگان، اصفهان، فارس، کرمان و جنوب کرمان، یزد و چهارمحال و بختیاری با هدف بررسی ساختارسازی و راهکارهای ایجاد صندوق های حمایت از منابع طبیعی برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.