×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرایی شدن ۱۱۴ طرح در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش  شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری  صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی وتکمیل و در دست اجرا بودن ۱۱۴ طرح پژوهشی در استان منابع طبیعی استان در جلسه کارگروه پژوهش و فناوری استان گفت: ۱۱۴طرح پژوهشی از سال گذشته تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد تکمیل در موضوع مختلف گیاهی و نباتات به مرحله اجرا درآمد.

آقای صلاحی با بیان اینکه از این تعداد ۶۰ طرح آن اتمام یافته و بقیه در دست اجراست افزود: این طرح ها در زمینه های آب و خاک، گیاه پزشکی، جنگل و مرتع، گیاهان دارویی، زراعت و باغبانی، کنترل و گواهی بذر و تحقیقات دیم، تحقیقات اقتصادی، کشاورزی و آبخیزداری و علوم دامی است.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها را بیش از ۲۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: برای تکمیل طرح های در دست اجرا ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

صلاحی مهم ترین چالش پیش روی این مرکز را کمبود اعتبار و تجهیزات پژوهشی برشمرد و افزود: مدیرت خشکسالی، تهیه الگوی کشت، معرفی ارقام محصولات زراعی و باغی مناسب، بهره برداری اقتصادی از گیاهان دارویی استان از اهم برنامه های این مرکز است که اجرای این برنامه ها نیازمند حمایت مالی است.

دبیر کارگروه پژوهش و فناوری استان هم از اجرایی برنامه های مختلف در هفته پژوهش امسال خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه استانی و ملی آثار و دستاوردهای پژوهشی و فناوری دستگاه های اجرایی و شرکت های خصوصی استان، جشنواره دانش آموزان و ایده های برتر استان از مهم ترین این برنامه ها است.

کریمی نداشتن منابع مالی و امکانات پژوهشی را از عمده مشکلات پژوهشگران و فنآوران استان برشمرد و خواستار مرتفع شدن این مشکلات شد.

محنایی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم با انتقاد از برگشت اعتبارات پژوهشی استان در سال گذشته از مدیران دستگاههای اجرایی و شرکتهای خصوصی خواست تا بطور جد پیگیر اعتبارات مصوب خود باشند و نسبت به جذب آن اقدام کنند.

وی حمایت مالی از پژوهشگران و فناوران استان و آمادگی آنها برای شرکت در جشنواره ملی پژوهشگران و فناوران برتر کشور ضروری دانست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.