×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
موفقیت طرح توسعه گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد

همایش جشنواره گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، به همت بنیاد علوی ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به کشت گیاهان دارویی از جمله آویشن، کاسنی، گل محمدی و …..اختصاص یافت که اشتغالزایی خوبی نیز ایجاد شده است.

در همین خصوص مدیرعامل شرکت زرفام بنیاد علوی در همایش زنجیره ارزش گیاهان دارویی با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی از طریق توانمندسازی به ماموریت‌های بنیاد مستضعفان اضافه شده، گفت: رویکرد محرومیت‌زدایی اشتغالزایی است که از ۶ سال گذشته تاکنون پروژه اشتغال حامی را در دو رسته حمایت از رسته‌های مزیت‌دار در دستور کار قرار دادیم.

مسعود پناهی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد رسته گیاهان دارویی برای رفع محرومیت اجرایی شد، افزود: رسته گیاهان دارویی با حضور افراد توانمند در ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی انجام شد که ایجاد یک هزار فرصت شغلی نیز از برکات این طرح است.

وی با اشاره به اشتغال ۹۰ درصدی طرح توسعه گیاهان دارویی گفت: این طرح با مشارکت بانوان در استان اجرا می شود که از دیگر مزایای این طرح محسوب می‌شود.

پناهی خواستار حمایت روزافزون مجموعه استان از این طرح شد و گفت: در صورت حمایت بیشتر استانداری زنجیره ارزش گیاهان دارویی کامل و بخش‌های فرآوری بیشتر توسعه خواهد یافت،ضمن اینکه حوزه نشاء و بذر باید بیشتر تلاش شده و تولید شود.

پناهی عنوان کرد: در صورتی که حمایت های استانداری استان تداوم داشته باشد اراضی سطح کشت گیاهان دارویی سه برابر فعلی خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.