×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت زیره سبز در استان سمنان با حمایت دولت

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی مجری طرح گیاهان دارویی استان سمنان با اشاره به حمایت های وزارت جهادکشاورزی از کشت گیاهان دارویی گفت: در قالب طرح ملی گیاهان دارویی یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم‌بهره به بهره‌برداران این بخش اعطا می‌شود.

به گزارش ایسنا، شیما عبدالشاه با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دفتر طرح ملی گیاهان دارویی درباره حمایت از حلقه‌های زنجیره ارزش صنعت گیاهان دارویی «تولید نهاده تکثیری، کشت، فرآوری و بازار» و همچنین پشتیبانی از طرح‌های نوآورانه و حمایت از اقشار کم‌درآمد توافق‌نامه‌ای بین صندوق کارآفرینی امید و دفتر طرح ملی گیاهان دارویی منعقد شد.

وی با بیان اینکه این توافق‌نامه باهدف ساماندهی کشت، فرآوری، بسته‌بندی، بازاریابی و فروش گیاهان دارویی و داروهای گیاهی بین صندوق کارآفرینی امید و دفتر طرح ملی گیاهان داروئی منعقد شد، خاطرنشان کرد: براساس این توافق‌نامه و با توجه به نوع طرح تسهیلاتی کم‌بهره با سود چهار درصد به متقاضیان در این بخش اعطا می‌شود.

مجری طرح گیاهان داروئی استان سمنان با اشاره به شرایط اقلیمی مناسب کشور برای تولید و توسعه گیاهان دارویی گفت: ایران با برخورداری از شرایط اقلیمی و پوشش گیاهی متنوع و منحصربه‌فرد پتانسیل بزرگی را در اختیار تولیدکنندگان بخش کشاورزی گذاشته است.

عبدالشاه با اشاره به سیاست‌های دفتر طرح ملی گیاهان داروئی برای حمایت از حلقه‌های زنجیره ارزش این صنعت گفت: تنوع گیاهان داروئی در کشور، تنوع اقلیمی برای تولید و همچنین ارزش اقتصادی این گیاهان پتانسیل‌های مهمی برای توسعه کشت و صنایع مرتبط با گیاهان داروئی در کشور و همچنین استان سمنان فراهم کرده است.

زیره-سبز Cuminum cyminum

زیره سبز Cuminum cyminum

وی خاطرنشان کرد: درباره گیاهان داروئی نمی‌توان تنها به یک جنبه این صنعت توجه کرد و از سایر جنبه‌های آن غافل ماند چرا که کشت و صنعت گیاهان داروئی مانند شبکه‌ای پیچیده از اجزا و عناصر متعدد است که دارای حلقه‌های گمشده‌ فراوانی است و یافتن این حلقه‌های گمشده به علت ماهیت پیچیده آن نیازمند عزم ملی است.

مجری طرح گیاهان داروئی استان سمنان با اشاره بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در این بخش گفت: ایجاد صنایع میانی و تبدیلی در بخش گیاهان داروئی که مطابق با نیازهای جهانی باشد یکی از حلقه‌های مفقوده این بخش است که در صورت توجه به آن و ایجاد این صنایع این صنعت مهم را دچار تحول می‌کند.

عبدالشاه با بیان اینکه ۹۶۷ هکتار از اراضی استان زیر کشت انواع گیاهان داروئی است، افزود: بیشترین سطح زیر کشت به زیره سبز با ۳۷۵ هکتار اختصاص دارد.

وی با اشاره به سطح زیر کشت سایر گیاهان داروئی در استان گفت: ۱۶۵ هکتار زیر کشت زعفران و ۱۵۴ هکتار نیز به گل محمدی اختصاص دارد.

مجری طرح گیاهان داروئی استان سمنان با بیان اینکه در استان سمنان تنوع اقلیمی مناسبی برای کشت انواع گیاهان داروئی دارد، خاطرنشان کرد: گل محمدی، زعفران، زیره سبز، فلفل داروئی، آلوئه ورا، زرشک، سیاه‌دانه و غیره ازجمله گیاهان داروئی است که در استان کشت می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.