×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دومین همایش ملی اسانس ایران در کاشان برگزار می شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، سیدرضا نوابی رئیس اتحادیه گلاب و عرقیات گیاهی کاشان در نشست برنامه ریزی برگزاری دومین همایش اسانس ایران در دانشگاه کاشان اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۴۷۰ کارگاه تهیه و تولید گلاب و عرقیات گیاهی در این منطقه شناسایی شده است.

وی از شکل گیری سه واحد تحقیق و توسعه با همراهی خوشه گلاب، عرقیات و اسانس، ایجاد انبار گیاهان دارویی و شناسنامه دار کردن کارگاه های تولید عرقیات گیاهی در کاشان نیز خبر داد.

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست با ارائه توضیحاتی در خصوص اهمیت دانشگاه و فعالیت های آن برای اعتلا و پیشرفت منطقه، گفت: دانشگاه در هر منطقه از جمله محورهای توسعه به شمار می آید و نباید از توانمندی های موجود در دانشگاه ها غافل شد.

عباس زراعت با بیان اینکه دومین همایش اسانس ایران در سال ۹۶ بر اساس برنامه ریزی ها توسط کارگروه های اجرایی و علمی برگزارمی شود، تاکید کرد: محورهای همایش در راستای حل مشکلات صنایع و فعالان حوزه اسانس و عرقیات گیاهی خواهد بود.

رئیس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان نیز در این نشست گفت: دومین همایش اسانس ایران با هدف برقراری ارتباط های علمی و پژوهشی با مرکزهای ملی در زمینه‌های مختلف گیاهان اسانس ‌دار برگزار می شود.

حسینعلی رفیعی پور برنامه ‌ریزی برای بهره ‌گیری موثر از ظرفیت ‌ها، تجربه ها و پژوهش ‌های ملی، تبیین، ترویج‌، نهادینه سازی و اصلاح نگرش جامعه نسبت به گیاهان اسانس ‌دار را از دیگر هدف های برگزاری این همایش بیان کرد.

مسئول واحد تحقیق و توسعه خوشه گلاب، عرقیات و اسانس کاشان نیز با اشاره به مشکلات اساسی شناسایی شده در زمینه اسانس و گلاب منطقه، گفت: تولید پائین گل محمدی در منطقه، قیمت متغیر و به نسبت بالای گل محمدی، هدر رفتن اسانس گل از مرحله برداشت تا ذخیره گلاب استحصالی از جمله مشکلات این صنعت است.

زهرا صاحب نظر گفت: چالش های صادارت محصول، عدم تطابق استانداردهای سازمان غذا و دارو با محصولات کارخانه ها، مشکلات محیط زیستی ناشی از پساب کارخانه های مربوط از دیگر مشکلات کارگاه های تولید گلاب و عرقیات گیاهی در این شهرستان است.

وی افزود: فرآوری اسانس و عرقیات، ارائه محصولات جدید به بازار، محصولات تقلبی و افزایش بهره وری تکنولوژی از جمله مشکلاتی است که از آنها می توان برای تعریف محورهای همایش بهره جست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.