×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات ۱۶۲ کیلو اسانس و ۲۵۰ تن گلاب کاشان به اروپا

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، حمیدرضا مؤمنیان ظهر امروز در مراسم برداشت گل محمدی در این شهرستان اظهار کرد: سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان کاشان ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار است که از این طریق برای ۱۳ هزار و ۵۰۰ خانوار اشتغال فصلی ایجاد کرده و درآمد حاصل تولید گل محمدی بالغ بر ۵۶۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: درآمد حاصل از فروش گلاب طی سال گذشته برای گلاب‌گیران و تولیدکنندگان در شهرستان کاشان به بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

سرپرست فرمانداری کاشان با بیان این که رویکرد شهرستان در حوزه گل و گلاب بر اساس چشم‌انداز توسعه، توجه به تولیدات اسانس است، یادآور شد: در سال گذشته ۱۶۲ کیلوگرم اسانس گل محمدی و ۲۵۰ تن گلاب ناب به کشورهای اتحادیه اروپا صادر شده که کل این میزان متعلق به شهرستان کاشان است.

وی تأکید کرد: در چشم‌انداز ۲۰۵۰ سازمان تجارت جهانی، ارزش تجارت اسانس ۵ تریلیون دلار پیش‌بینی شده است، باید تلاش کنیم که از خام‌فروشی جلوگیری کرده و سرمایه‌گذاری خود را در حوزه تولید اسانس و سایر مشتقات این محصول با ارزش هدایت کنیم.

مؤمنیان تأکید کرد: بیشتر منافع در حوزه گل و گلاب در مشتقات این محصول نهفته است، از این رو فرمانداری کاشان از توسعه صنایع جانبی صنعت گل و گلاب از جمله صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی حمایت می‌کند.

وی متذکر شد: با توجه به چشم‌انداز و سند ملی کشور در حوزه گیاهان دارویی و اقلیم آب و هوایی شهرستان و مباحث اقتصادی، ضروری است تا سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه کشاورزی با دقت و تدبیر بیشتر انجام گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.