×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید آدامس‌ زعفرانی ضد استرس در کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران، خواص دارویی و درمانی زعفران توسط بزرگانی چون زکریای رازی، ابن سینا، ابوریحان بیرونی و دانشمندان قرون گذشته مورد بررسی قرار گرفته و جهت درمان یرقان، تقویت کبد، آرامش اعصاب، تقویت قوای جسمی تجویز می شده است.

گفته می‌شود که زعفران در ترکیب معجون‌های مفید برای تقویت ذهن و حافظه موثر بوده و موجب تقویت اعصاب می‌شود. همچنین مصرف شربت و چای زعفران خستگی را برطرف کرده و نشاط آور است و در رفع اضطراب و افسردگی موثر است.

امیررضا جلالیان که با توجه به چنین یافته هایی به ساخت آدامس‌های زعفران ضد استرس اقدام کرده می‌گوید: آدامس‌های زعفران از بیس آدامس شکل گرفته و زعفران نیز به صورت پودر و یا کراش در آن استفاده شده است. در واقع محتویات این آدامس شکر طبیعی، زعفران به صورت پودر و مقدار کمی اسانس استوایی است که تنها برای شیرین‌تر کردن این آدامس مورد استفاده قرار گرفته چرا که زعفران به تنهایی طعم ندارد و این اسانس کمک می کند که کمی طعم این آدامس شیرین تر شود.

وی با بیان این‌که آدامس زعفران در بازار خراسان جنوبی موجود می باشد گفت: توسعه و تجاری سازی این محصول در شهرهای چون تهران انجام شده و این محصول جهت بازاریابی به چندین کشور اروپایی و حتی آمریکا و کانادا نیز ارسال شده است.

جلالیان و همکارانش همچنین موفق به ساخت قرص‌های زعفران شده اند که به گفته وی همانند قرص جوشان در آب حل شده و می تواند برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.