×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دو واحد فرآوری گیاهان دارویی در استان مرکزی فعال است

فرآوری آلوئه ورا

فرآوری آلوئه ورا

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، حسین رفیعی  با بیان اینکه براساس اطلاعات گردآوری شده توسط این مرکز ۳۴٫۵ هکتار از اراضی زیر کشت استان مرکزی به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد، افزود: پیش بینی برداشت از این میزان سطح زیر کشت ۸۲۵ تن اعلام شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ و پتانسیل استان مرکزی در رشد گیاهان دارویی گفت: تنها دو واحد فرآوری گیاهان دارویی که به گیاه آلوئه ورا اختصاص دارد، در ساوه و محلات مشغول به فعالیت هستند.

وی توسعه و ترویج فعالیت در این بخش را به عنوان یک فرصت برای استان مستلزم همکاری‌های بین بخشی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: توسعه تولید گیاهان دارویی در استان در کنار ورود به تولید داروهای گیاهی فرصت مناسبی برای خدمات رسانی در این بخش است.

وی با اشاره به تولید هزار قلم دارو و فراورده‌های طبیعی ثبت شده با منشاء گیاهی و فعالیت ۹۲ شرکت تولید داروهای گیاهی در کشور تصریح کرد: ترغیب کشاورزان به توسعه گشت گیاهان دارویی کاری است که باید توسط متولیان کشاورزی کشور و استان صورت ‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر براساس آمار ۲۸۴ قلم گیاه دارویی در تولید فراورده‌های دارویی گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی‌که تعداد گیاهان قابل استفاده در تولید فراورده‌های دارویی گیاهی هزار و ۴۰۰ قلم است، افزود: افزایش آگاهی در میان کشاورزان و صنعتگران و همچنین تولیدکنندگان دارو از ارکان مهم توسعه کشت و تولید گیاهان دارویی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نعناع فلفلی، آلوئه‌ورا، گل گاو زبان، کاسنی، زیره سبز، رزماری و اسطوخودوس انواع گیاهان دارویی است که در استان مرکزی تولید می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.