×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید نانو داروی کورکومین از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

محمد رضا جعفری، محقق این طرح در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کورکومین جزء فعال گیاه پایا (چند ساله) و معمولا با نام زردچوبه شناخته می‌شود اظهار کرد: مهم‌ترین اثرات بیولوژیکی کورکوکین اثرات ضد التهابی، ضد توموری و آنتی اکسیدانی است.

استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر عصاره زردچوبه در فرم‌های خوراکی و به شکل قرص موجود است خاطرنشان کرد: برای تاثیر این عصاره بر روی بدن به شکل خوراکی باید دوزهای بالایی تجویز شود که به خوبی هم جذب بدن نمی‌شود در حالی که در فرم نانو این عصاره دوز کمتر و جذب بیشتری دارد.

جعفری تصریح کرد:‌ در بسیاری از مطالعات، کشت سلولی پرکلینیکال و حیوانی اثرات بالقوه کورکومین به عنوان یک آنتی اکسیدانت، ضد تکثیر سلول‌های سرطانی و مهاجم، از بین برنده مقاومت سلول‌های سرطانی به داروهای شیمی درمانی دریافت شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد:‌ این دارو در درمان زخم، دیابت، آلزایمر، پارکینسون، بیماری‌های قلبی و عروقی، میکروبی، ریوی، آرتریت نیز می‌تواند استفاده شود.

جعفری افزود:‌ کورکومین می‌تواند مانع از تشکیل لخته خون شود، پائین آورنده کلسترول است و سبب بهبود عملکرد کبد و دستگاه گوارش می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد:‌ دانش فنی این دارو توسط محققان این دانشگاه کسب و با حمایت ستاد نانو فناوری ریاست جمهوری نمونه صنعتی آن در (شرکت دانش بنیان «اکسیرنانوسینا») با نام تجاری سینا کورکومین تولید شده است.

جعفری پیش بینی کرد پس از مراحل کسب مجوز از وزارت بهداشت، این دارو تا سه ماه آینده به مرحله تولید صنعتی برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.