×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس سازمان جهاد کشاورزی این استان با بیان این مطلب گفت: این گیاه برای نخستین بار در استان کشت شده است.

دکتر غلامرضا هادربادی افزود: برای اولین بار در استان خراسان جنوبی اقدام به کاشت گیاه دارویی آلوورا (صبر زرد) شد که در این راستا تعداد ۳۰ هزار پاجوش و پنج هزار پایه مادری آلوورا توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل مقاوم بودن آلوورا در برابر آفات نباتی، کم آبی، سرما و گرما، کشت آزمایشی این گیاه در سطح شش هزار مترمربع فضای گلخانه ای اجرا شده است.

هادربادی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۲۰ کیلوگرم گیاه آلوورا از این گلخانه برداشت شده است، ادامه داد: پیش بینی می شود سالانه حدود ۵/۲ تن محصول از این گلخانه برداشت شود.

وی تصریح کرد: گیاه آلوورا مصارف زیادی دارد. این گیاه در صنایع مختلف غذایی شامل انواع نوشابه، کمپوت، دوغ، صنایع آرایشی و بهداشتی شامل انواع کرمها، لوسیونها، شامپوها، شوینده ها و همچنین صنایع دارویی شامل کپسولها و قرصهای جوشان و… مورد استفاده قرار می گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در رابطه با فواید دارویی گیاه آلوورا یادآور شد: تقویت کننده بدن است، یبوست را برطرف و روده ها را تمیز می کند، برای معالجه آسم مفید است، سوءهاضمه را برطرف می کند، اثر ضمدکمردرد دارد، خون را تصفیه می کند، برای معالجه اسهال خونی مفید است، گرفتگی کبدی را برطرف می کند.

هادربادی در پایان تاکید کرد: گیاه آلوورا در ایران به نام صبر زرد معروف است، لذا توسعه کشت این گیاه می تواند منبع درآمد خوبی را برای کشاورزان استان فراهم کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.