×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آشنایی با خواص دارویی کدوی تخمه کاغذی Cucurbita pepo

کدوی تخمه کاغذی

اسم علمیCucurbita pepo var.pepo convar.striaca

اسم انگلیسی: Pumpkin

درحالی که کدو بیشتر بعنوان یک گیاه پرکاربرد در پخت و پز و شیرینی جات شناخته می شود، دانه های آن دارای ارزش تغذیه ای بالایی هستند. دانه های کدو بدلیل دارا بودن مقادیر بالای اسیدهای چرب ضروری و عناصر کمیاب (بخصوص روی)، بعنوان یک مکمل غذایی خوب شناخته می شوند.

کدو تخمه کاغذی

کدو تخمه کاغذی

 کاربردهای درمانی

قسمت مورد استفاده: دانه، روغن دانه

اثرات مهم: مسکن، دفع کرم روده، مدر، فعالیت هورمونی

 تورم خوش خیم غده پروستات (BPH): دانه و روغن دانه کدو برای درمان مراحل اولیه بزرگ شدن بیش از حد غده پروستات (هایپرتروفی) استفاده می شوند. وزارت سلامت آلمان اعلام کرده است که دانه های کدو در اغلب موارد بر درمان علائم بزرگی پروستات نظیر مشکل در ادرار اثر مثبتی دارند. البته به نظر نمی رسد که این گیاه برای برگرداندن اندازه غده پروستات به حالت اولیه اثری داشته باشند.

سایر کاربردها: ترکیبات مؤثره ی دانه کدو دارای فعالیت استروژنی هستند و در صورت مصرف منظم می توانند در از بین بردن علائم یائسگی مؤثر واقع شوند. این دانه ها دارای اثر ضدکرم (بویژه در مورد کرمهای نواری) هستند و می توان آنرا بدون هیچگونه نگرانی در کودکان، بزرگسالان و زنان باردار استفاده کرد. برای دستیابی به عملکردهای درمانی این بذور، بایستی مقادیر زیادی از دانه ها آنرا مصرف کرد که در این باره مشورت با یک فرد متخصص یا پزشک مفید خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.