×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گل گاوزبان از پیری زودرس جلوگیری می کند

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، محمد اکبرزاده اظهارداشت: گل گاوزبان ایرانی یکی از مهمترین گیاهان دارویی است که در نواحی غربی و شرقی مازندران به صورت کاشته شده و خودرو وجود دارد.

 

وی ادامه داد: گل گاوزبان ایرانی دارای رنگ قرمز در حالت سبزینه‌ای است و در مرحله خشک شدن به صورت بنفش وجود دارد.

 

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه گل گاوزبان ایرانی دارای طبیعی گرم و خشک است گفت: این گیاه بیشتر برای بیماری‌های مغزی و اعصاب و در درجه دوم برای بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود.

 

اکبرزاده یادآور شد: خواب آور بودن، آرام بخش، تقویت کننده مغز و اعصاب، ضد جنون، رفع کننده اضطراب و دلهره و رفع کننده افسردگی از خواص مغزی و عصبی گیاه گل گاوزبان ایرانی محسوب می‌شود.

 

وی تصریح کرد: رقیق کننده خون، تقویت کننده قلب، ضد تصلب شرایین، فشار خون بالا و کاهش تپش قلب از خواص قلبی وعروقی گیاه گل گاوزبان ایرانی محسوب می‌شود.

 

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با اشاره به اینکه جلوگیری از پیری زودرس و پاکسازی کننده سودا و بلغم از خواص دیگر گیاه گل گاوزبان ایرانی است گفت: از گل، برگ و سرشاخه‌های گل مواد موثره از جمله موسیلاژ، صمغ، روغن فرار و تانن استفاده می شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.