×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مشکلات یائسگی؛ گیاهان دارویی بهترند یا هورمون درمانی؟

بسیاری از خانم‌ها برای درمان علائم یائسگی خود سراغ طب مکمل و روش‌های سنتی می‌روند اما آیا با این کار واقعا می‌توان به بهبود این علائم امید داشت؟ تحقیقات ثابت کرده مصرف گیاه سویا که دارای استروژن است در مواقع زیادی می‌تواند شدت گرگرفتگی را در زنان تا ۵۰درصد کاهش دهد. شبدر قرمز هم مقادیر زیادی هورمون زنانه دارد و می‌تواند به کاهش علائم ناخوشایند در خانم‌هایی که به سن یائسگی رسیده‌اند، مفید باشد.
دکتر آریس تونگ از دانشگاه براون که متخصص در زمینه بیماری‌های زنان است، در این باره می‌گوید: «نزدیک به ۷۵ درصد از زنان از گیاهان دارویی و طب مکمل برای کاهش علائم یائسگی استفاده می‌کنند. چرا که بسیاری از خانم‌ها معتقدند استفاده از هورمون‌ درمانی ممکن است دارای عوارض جانبی باشد، به همین دلیل استقبال زیادی از این روش نمی‌شود.»

تقریبا دوسوم زنان از گرگرفتگی شکایت می‌کنند که در یک‌پنجم موارد این حس ناخوشایند ممکن است تا ۱۵ سال هم ادامه پیدا کند. مهم‌ترین دلیل ایجاد شدن این علائم کاهش هورمون استروژن است که خود را با عفونت‌های ادراری، درد در مفاصل، تغییر در روحیه، مشکل در خواب و به هم خوردن تعادل جنسی نشان می‌دهد.

با اینکه هورمون درمانی بین ۸۰ تا ۹۰ درصد به بهبود علائم یائسگی کمک می‌کند، اما نگرانی‌های در مورد ارتباط این روش با سرطان سینه، لخته شدن خون، سکته و ابتلا به بیماری‌های قلبی وجود دارد.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.