×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گیاهان برای جلب زنبورها از کافئین کمک می گیرند

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: نتایج تحقیقی که اخیرا انجام شده نشان می دهد شیره برخی گیاهان که به طور طبیعی حاوی کافئین است، روند یادگیری را در زنبورها افزایش می دهد و درنتیجه احتمال بیشتری وجود دارد که آنها به سمت این گیاهان بازگردند.
به گزارش پایگاه اینترنتی این روزنامه، جرالدین رایت، متخصص مغز زنبورهای عسل در دانشگاه نیوکاسل انگلیس گفت: گیاه از این مسئله به عنوان راهکاری برای تغییر روند گرده افشانی به نفع خود استفاده می کند. رایت وهمکارانش یافته های خود را در این زمینه روز پنجشنبه در ساینس منتشر کردند.
به گفته سایر دانشمندان نتایج این تحقیق نه تنها روزنه جدیدی درمورد تعامل تکاملی تاریخی میان گیاهان و گرده افشانان باز می کند بلکه تاییدی است بر این نظریه که مغز تمام جانوران از لحاظ شیمیایی شباهت های زیادی با هم دارد.
همه می دانند که گیاهان برای جلب گرده افشانان به سمت خود تلاش زیادی می کنند و دست به هرکاری می زنند. آنها هرنوع ماده شیمیایی که بر رفتار حیوانات تاثیر می گذارد تولید می کنند مانند شکر در شهد، رایحه های به یاد ماندنی، حتی موادی در میوه هایشان که می تواند مانند مسهل عمل کند تا پخش سریعتر گرده ها را ممکن سازد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.