×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برای ساماندهی عطاری‌ها “داروخانه‌های گیاهی” تاسیس شود

دبیرانجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی و گیاهان دارویی کشور گفت: برای قانونمند کردن و ساماندهی عطاری‌ها باید داروخانه‌های گیاهی تاسیس شود.

دکتر میرفخرایی دبیرانجمن تولید کنندگان داروهای گیاهی و گیاهان دارویی کشور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: ما نمی‌توانیم عطاری‌ها را نادیده بگیریم، برخی از این عطاری‌ها سالیان سال است که به این حرفه مشغول هستند و با بستن عطاری‌ها نمی توان تعداد زیادی از این افراد را از کار بیکار کرد.

وی افزود: طی بررسی‌های ستاد گیاهان دارویی در ۱۵ استان مشخص شد که تنها ۴۷۰۰ عطاری دارای مجوز هستند و بقیه مجوزی ندارند. برخی از عطاری‌ها از حسن نام این افراد سوء استفاده می‌کنند و در اهداف مشخص خود سودهای کلانی می برند و برخی نیز بدون سررشته وارد این کار می شوند که باید اینها قانونمند عمل کنند.

میرفخرایی تصریح کرد: با دانشگاه جامع علمی کاربردی تعاملی کردیم تا یک دوره برای عطاری‌ها گذاشته شود تا آنها با تحصیلات به کار عطاری بپردازند.

دبیرانجمن تولید کنندگان داروهای گیاهی و گیاهان دارویی کشور اظهار کرد: در این زمینه نیز باید داروخانه‌های گیاهی راه اندازی شود و لیسانسیه‌های گیاهان دارویی به این امر بپردازند. این اقدام گام موثری در ساماندهی عطاری‌ها است.

  1. عطار

    سلام اشخاصی مثل من که حدود بیست وپنج سال سابقه دارم و با این سن پنجاه سال چکار باید بکنند ایا تدابیری یا راه حلی برای این قشر هست .در حال حاضر دانشگاهی وجود داره که رشته گیاهان دارویی درس بدهند . نه باغبانی و افت گیاهان .تشکر راهنمایی کنید

  2. مجتبی

    باسلام وخسته نباشیدخدمت شمابزرگواران.لازم به ذکراست که رشته ی گیاه پزشکی رشته ای درارتباط بادرمان وآفت های گیاهی است است اگرقراراست به فارغ التحصیلانی مجوزاحداث عطاری بدهید بایدبه فارغ التحصیلان باغبانی این مجوز رابدهیدچراکه دانشجویان این رشته درس گیاهان دارویی رابه طورکامل خوانده ورشته ی گیاهان دارویی ومعطر گرایش این رشته است(زیررشته) باتشکرازمطالب باارزشتان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.